مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم هوای خنک توام با وزش باد تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ امواج ناپایدار و زبانه‌های پر فشار به استان اردبیل، طی امروز شاهد کاهش دما و خنکی جو استان خواهیم بود.

او تصریح کرد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده (۱۹ مرداد ۹۸) آسمان استان اردبیل در بیشتر ساعات نیمه ابری تا ابری خواهد بود و هوای خنک بویژه در مناطق مرکزی استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی این مدت وزش باد (گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) در بیشتر مناطق خواهد ورزید و در بعضی ساعات در برخی از مناطق استان، مه (بخصوص در جاده‌های مواصلاتی و گردنه ها) پیش بینی می‌شود.

محمدی اظهار کرد: بارش خفیف باران در ساعت صبح و عصر دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در این حال حاکمیت هوای خنک در پهنه وسیعی از استان اردبیل مسافران و میهمانان ساکن در شهرستانهای گرمسیر ایران را هرچه بیشتر برای سفر به اردبیل ترغیب می‌کند به گونه‌ای که تردد خودروهای دارای پلاک‌های مختلف از ورود حجم انبوه مسافران تابستانی از نقاط دور و نزدیک کشورمان حکایت دارند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: میهمانانی که از مناطق گرمسیر ایران به اردبیل آمده‌اند با شگفتی از چنین هوای خنک و متمایل به سرد در اردبیل از قرار گرفتن در این اقلیم کم نظیر به وجد آمده و ابراز خرسندی می‌کنند.

محمدی افزود: اردبیل به خاطر برخورداری از طبیعت و اقلیم زیبا و کم نظیر و بناها و آثار تاریخی برجسته از مقاصد مهم مسافران ایرانی و حتی خارجی در فصول مختلف سال و به خصوص در تابستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح

نفوذ امواج ناپایدار و زبانه‌های پر فشار به اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.