حکومت چین که هیچ تظاهراتی را در بخش قاره‌ای این کشور تحمل نمی‌کند به معترضان در هنگ کنگ هشدار داد.

­پکن: کسانی که در هنگ‌کنگ با آتش بازی می‌کنند، در آتش خواهند سوختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات ارشد دولت چین به تظاهرکنندگان هنگ کنگ که از دو ماه پیش با تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراضی خود حکومت پکن را به چالش کشیده اند، هشدار داد کسانی که در این منطقه با آتش بازی می‌کنند، در آتش خواهند سوخت.

یانگ گوانگ، سخنگوی دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو یک روز بعد از اعتصاب عمومی و تظاهرات جدیدی که به خشونت در این مستعمره سابق انگلیس منجر شد، گفت هرگز عزم قاطع و قدرت عظیم دولت مرکزی را نادیده نگیرید.

از زمانی که تظاهرات و اعتراضات در هنگ کنگ آغاز شده تاکنون سابقه نداشته است که دولت مرکزی چین چنین هشداری به تظاهرکنندگان و راهپیمایان معترض بدهد. اعتراضات در هنگ کنگ در پی لایحه استرداد مجرمان به چین آغاز شد. این لایحه پس گرفته شد، اما تظاهرات و اعتراضات مردمی هنگ کنگ ادامه یافت و شکل خشونت آمیزی به خود گرفت. معترضان اکنون لغو همیشگی این لایحه و برکناری کری لام، رئیس دستگاه اجرایی هنگ کنگ هستند.

یانگ در این کنفرانس خبری هشدار داد: این نکته باید برای همه اعضای یک گروه کوچک جنایتکار و بی دغدغه و نیرو‌های شری که پشت آن‌ها پنهان شده اند، روشن شود کسانی که با آتش بازی می‌کنند در آتش خواهند سوخت. در آخر آن‌ها مجازات خواهند شد. وی حمایت خود را از کری لام و پلیس هنگ کنگ در سرکوب تظاهرکنندگان و راهپیمایان معترض اعلام کرد.

حکومت چین که هیچ تظاهراتی را در بخش قاره‌ای این کشور تحمل نمی‌کند تاکنون برای سرکوب اعتراضات هنگ کنگ وارد عمل نشده و کنترل اوضاع را به نیرو‌های پلیس و امنیتی این منطقه سپرده است. هفته گذشته ارتش چین ویدئو تهدیدآمیزی را منتشر کرد که در آن سربازان این کشور مشغول سرکوب شورشی در این کلان شهر بودند. هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت چین قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تظاهرات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار