رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر کشور در قزوین گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۱۰ نفر عضو این صندوق هستند که ماهانه حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسدالله رازانی رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر کشور در نشست بیمه عشایری در قزوین گفت: از حدود ۸ میلیون جمعیت روستایی بین ۱۸ تا ۵۰ سال یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده صندوق هستند.

به گفته رازانی، همچنین ۱۰۰ هزار نفر از صندوق بازنشستگی روستایی، مستمری دریافت می‌کنند.

رازانی با بیان اینکه یک سوم حق بیمه در این صندوق را فرد و دو سوم را دولت پرداخت می‌کند، افزود: ۶۰۰ هزار نفر در کشور حق بیمه پرداختی خود را به دلایلی قطع کرده اند.

او اضافه کرد: بعد از ۱۴ سال فقط یک سوم مسیر این صندوق را طی کرده‌ایم و هنوز دو سوم راه باقی است و برای اینکه صدرصد پوشش دهیم باید فعالیت‌ها و تلاش‌ها سه برابر شود.

رازانی با بیان اینکه باید کارگزاری‌ها حمایت و کار به دست ان‌ها انجام شود، گفت: قرار است تسهیلات به کارگزاری‌ها پرداخت شود تا فعالیتی در خور به مردم ارائه دهند.

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر کشور گفت: تفاهم نامه همکاری با صدا و سیما امضا شود تا از فعالیت صندوق در روستا‌ها برنامه تهیه و کارکرد صندوق را معرفی کند.

رازانی افزود: برقراری این ارتباط بین صندوق و مردم، مستلزم اعتمادسازی است که در این زمینه نیازمند حمایت‌های استانی هستیم و مأموریت ویژه شناسایی افراد فاقد بیمه در روستا‌ها است که یک کار بسیار ارزشمند و مؤثری است.

او گفت: این صندوق بر پایه نظام تأمین اجتماعی و با هدف رفاه، آرامش و آسایش اقشار روستایی و عشایر تشکیل شده و مطابق با تعاریف بین‌المللی خدمات مترقی و استاندارد ارائه می‌دهد.

در این جلسه کارگزاران نیز دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

استان قزوین ۲۵ کارگزار دارد.

انتهای پیام/ک

نشست بیمه عشایری در قزوین

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار