عمل پیوند کبد به زودی در کنار عمل پیوند کلیه ها در استان همدان انجام می شود.

افزایش عمل های پیوند عضو در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد پیوند کبد در همدان خواهیم بود.

او با اهمیت به فرهنگ‌سازی در پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی گفت: اهدای عضو عملی انسانی و خیرخواهانه است که می‌تواند نجات‌بخش بیمارانی شود که به دلایلی، چون ابتلا به بیماری‌های مختلف یا حوادث غیرمترقبه به اعضا و یا نسوج پیوندی نیاز دارند.

جلیلی افزود: تلاش‌های خوبی طی سال‌های اخیر در زمینه پیوند اعضا در همدان صورت گرفته ولی در حال حاضر پیوند کبد انجام نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده و نیز اعزام پزشک متخصص به منظور آموزش پیوند کبد، امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نیز در آینده نزدیک شاهد پیوند کبد در همدان باشیم.

او با بیان اینکه پیوند اعضا به عنوان قله علم پزشکی شناخته می‌شودگفت:  باید فرهنگسازی درستی در این راستا صورت گیرد چراکه شناخت افراد جامعه از مرگ مغزی به منظور اخذ تصمیم درست در مواقعی است که فرد دچار مرگ مغزی می‌شود.

انتهای پیام/ا

انجام عمل پیوند کبد به زودی در همدان 

برچسب ها: مرگ مغزی ، پیوند اعضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.