هواشناسی از تداوم وزش باد و تلاطم خلیج فارس خبر داده و اعلام کرده دما نیز در پایان هفته در مناطق غیرساحلی به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد شمال غربی به تناوب تا جمعه ادامه دارد.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد شمال غربی در ساعاتی از شبانه روز به ویژه در سواحل و بر روی دریا به طور نسبی افزایش یابد که در پی آن ارتفاع موج دریا نیز به طور نسبی بیشتر خواهد شد.

او بیان کرد: انتظار می‌رود پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باد شمال غربی به ویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان از سرعت بیشتری برخوردار باشد که در پی آن تلاطم دریا نیز بیشتر خواهد یافت.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌شود پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط غیر ساحلی استان  از جمله شهرستان دشتستان دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

راستگو با اشاره به وضع جوی و دریایی استان بوشهر تا فردا، آسمان استان را صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد و گاهی افزایش ابر پیش بینی کرد.

او جهت وزش باد را در این مدت بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از ظهر تا شب به ویژه در سواحل جنوبی و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در ساعات بعدازظهر تا شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.