وزیر خارجه پاکستان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل از او خواست هرچه سریعتر درباره اقدام هند به لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، در پی اقدام هند در لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر، پاکستان از سازمان ملل خواست هرچه سریعتر در این مسئله مداخله کند. 

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از وی خواست هرچه سریعتر درباره اقدام هند به لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر در بخش هند، وارد عمل شود.

پاکستان با اشاره به اینکه این اقدام هند خطر‌های زیادی برای صلح و امنیت جنوب آسیا دارد، درباره اقدامات دیگر هند که نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره درگیری بر سر جامو و کشمیر است هشدار داد به خصوص اقداماتی که به حق تعیین سرنوشت کشمیری‌ها مربوط می‌شود. قریشی سازمان ملل را تشویق کرد از هند بخواهد اقدامات سرکوبگرانه و نقض حقوق بشر را در منطقه مورد مناقشه، متوقف کند.

وزیر خارجه پاکستان بار دیگر درخواست اسلام آباد را برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب وابسته به سازمان ملل و بازدید این کمیته از منطقه به منظور ارزیابی اوضاع میدانی تکرار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار