مردم پاکستان ضمن محکومیت شدید اقدام هند در خصوص وضعیت قانونی منطقه کشمیر از سوی دولت پاکستان، روز دوشنبه تظاهرات سراسری برگزار کردند.

تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به لغو وضعیت خودمختاری کشمیر از سوی هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، هند با هدف ادغام تنها منطقه مسلمان نشین خاک خود با دیگر مناطق این کشور، وضعیت ویژه منطقه جامو و کشمیر را لغو کرد.

مردم پاکستان ضمن محکومیت شدید اقدام هند در خصوص وضعیت قانونی منطقه کشمیر از سوی دولت پاکستان، روز دوشنبه تظاهرات سراسری برگزار کردند.

این اقدام دولت دهلی نو را می‌توان جدی‌ترین حرکت سیاسی آن در دستکم هفت دهه پیش قلمداد کرد.

در مظفرآباد که پایتخت منطقه تحت اداره کشمیر پاکستان است و در ۴۵ کیلومتری مرز این منطقه مورد مناقشه دو کشور قرار دارد، ده‌ها معترض با در دست داشتن پرچم‌های سیاه اقدام به سوزاندن لاستیک خودرو و سر دادن شعار‌های «مرگ بر هند» کردند.

در اسلام آباد پایتخت و کراچی مرکز تجاری این کشور هم اعتراضاتی برپا شد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «تمامی گزینه‌های حقوقی ممکن را برای مقابله با اقدام هند» به کار خواهد گرفت.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت احتمال دارد این مسئله را متحدان اسلام آباد از جمله آمریکا در میان بگذارد.

مجلس علیای هند طرحی را تصویب کرد که به موجب آن منطقه جامو و کشمیر به دو واحد منطقه جداگانه از نظر تقسیمات کشوری تبدیل می‌شود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در توئیتی با انتقاد از لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر، این اقدام دولت هند را را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت خواند و تاکید کرد که این موضوع موجب تنش بیشتر در روابط دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
اين كشمير يه الم شنگه اي درس ميكنه و دنيا بايس زودتر دخالت كنه و جمش كنه به نظر من تقسيمش كنن بره پي كارش حداقل ثلثشو بدن پاكستان تا ساکت بشه
آخرین اخبار