رییس اداره‌ی کمیته امداد منطقه دو زاهدان گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ۳۸ فقره جهیزیه به نوعروسان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کیخا، رییس اداره‌ی کمیته امداد منطقه دو زاهدان گفت: براساس بینش اسلامی هیچ نهادی در اسلام ارزشمند‌تر و مقدس‌تر از ازدواج و تشکیل کانون خانواده نیست.

او افزود: در این زمینه به مناسبت هفته ازدواج ۲۵ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت با اعتبار ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۳ فقره هدیه ازدواج به تازه داماد‌های تحت حمایت به ارزش ۱۳ میلیون تومان اهدا شد.

رییس اداره‌ی کمیته امداد منطقه دو زاهدان با اشاره به اینکه سرانه هر جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر هدیه ازدواج فرزندان ذکور خانوار‌های تحت حمایت یک میلیون تومان به صورت نقدی است، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۱۸ سری جهیزیه به نوعروسان و هشت فقره هدیه ازدواج به تازه داماد‌ها اعطا شده که در این رابطه ۶۳ میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت شده است.

کیخا ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی، گفت: طی مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعداد هشت سری جهیزیه کامل شامل یخچال، ماشین لباسشویی، پنکه، ظروف آشپزخانه، فرش و ... به نوعروسان تحت حمایت این اداره اهدا شد.

او اعلام کرد: علاوه بر این ارایه خدمات مشاوره‌ای در قبل از انجام ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه، پایداری کانون خانواده و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از خدمات موثر این نهاد به زوج‌های جوان است.

رییس اداره‌ی کمیته امداد منطقه دو زاهدان همراهی و مشارکت خیران و نیکوکاران در عرصه خدمت گذاری بی‌واسطه به قشر محروم جامعه را ستود و همگان را در انجام خدمات خیرخواهانه و ماندگار دعوت به همکاری کرد.

کیخا افزود: همچنین سال‌گذشته ۲۰۲ مورد جهیزیه با اعتبار ۷۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و همچنین ۴۵ مورد هدیه ازدواج به ارزش ۴۵ میلیون تومان توسط این اداره به نوعروسان و تازه داماد‌های تحت حمایت اهدا شد.

انتهای پیام/گ

اهدای ۳۸ فقره جهیزیه به مددجویان کمیته امداد در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار