مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز در محدوده زاهدان هزار و ۳۸۰ کیلومتر بوده که تاکنون ۶۸۴ کیلومتر، معادل ۵۰ درصد آن اجرا شده است.

۵۰ درصد شبکه توزیع گاز در شهر زاهدان انجام شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رضا پنجابی مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کل شبکه تغذیه و توزیع گاز مورد نیاز در محدوده شهر زاهدان هزار و ۳۸۰ کیلومتر بوده که تاکنون ۶۸۴ کیلومتر، معادل ۵۰ درصد آن اجرا شده است.

او افزود: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شده اند.

او ادامه داد: با توجه به لوله گذاری‌های انجام شده در سطح شهر زاهدان این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتر اشتراک به شهروندان متقاضی است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هدف گذاری شرکت گاز برای سال ۹۸ واگذاری ۶۰ هزار انشعاب جدید در زاهدان است افزود: علاوه بر چهار هزار و ۱۰۰ اشتراک جدیدی که در چهار ماهه نخست سالجاری در این شهر واگذار شده، ۵۶ هزار خانوار زاهدانی دیگر نیز تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

او به تخصیص وام پنج میلیون تومانی به متقاضیان جهت کمک هزینه لوله کشی و خرید اشتراک گاز اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه‌های مرتبط با حق انشعاب مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه و قابل پرداخت است که در این مورد برخی معافیت‌ها برای خانواده‌های شهدا، جانبازان، کمیته امداد و بهزیستی اعمال می‌شود.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندر‌های گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگان‌های را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحد‌های صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.

انتهای پیام/ع

گازرسانی در زاهدان در حال انجام است 

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار