مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:

نقش صدا و سیما همواره بر تقویت واحد‌های صنعتی شناخته شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نقش صدا و سیما همواره برتقویت واحد‌های صنعتی شناخته شده و صنعتگران صدا و سیما را حامی خود می دانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، گفت: رسانه ملی همواره حامی صنعتگران و قشر تولیدکننده بوده و ان شاالله با کمک هم و با تولید برنامه‌های محتوایی بیشتر بتوانیم هم موفقیت‌های صنعتگران و هم فرهنگ کار را به عموم مردم نشان دهیم.

او با اشاره به شعار سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام رونق تولید نامگذاریکردند، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی مناسبی که در استان داریم و همکاری‌های بیشتر می‌توانیم گام‌های موثری در تحقق مطلوب این شعار و فرهنگ کار و کارآفرینی برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: معرفی توانمندی‌ها و انعکاس فعالیت‌های حوزه صنعتی استان در مباحث تولید و صادرات برای مخاطبان استانی و کشوری برای جذب سرمایه گذار ضروری بوده و با گسترش اهداف مشترک که همان حمایت از تولید داخلی است به صورت مطلوب به این مهم دست خواهیم یافت.

مهدی زاده مقدم به اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اشاره کرد و افزود: تکمیل و توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تسهیل و تمهید حمایتی از صنایع کوچک، دو وظیفه ذاتی و اولویت‌های اصلی شرکت شهرک‌ها بوده تا با فراهم کردن آنها، زمینه حضور سرمایه گذاران برای ساخت و راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی و سرمایه گذاران صنعتی به منظور تولید ملی و اشتغال زایی، مهیا کند.
 
او ادامه داد: در یک توزیع متوازن در تعداد قرارداد منعقد شده برای طرح‌های صنعتی نسبت به سال ۴۸، ۹۶ درصد افزایش مساحت واگذاری در سال ۹۷ داشتیم، اما هم اکنون زمینی برای واگذاری به صنایع پاک و نوین و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در مشهد نداریم و فاقد فضای مناسب صنعتی برای آن‌ها هستیم و باید راهکاری بیاندیشیم تا در آینده به مشکل نخوریم.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت:  چراکه با استقرار این صنایع هم تولید و اشتغال و نیز ارزش افزوده بالا را در استان برای صاحبان صنعت داریم و هم زنجیره تولید کالا را به نحو مطلوبی شکل می‌دهیم.

مهدی زاده مقدم افزود: بر حفظ محیط زیست در شهرک‌های صنعتی استان تاکید شده است و مساله کمبود آب و استفاده مجدد از پساب یکی از مهمترین مباحث مطرح در نگرش جامع به منابع آب است و استحصال آب صنعتی و استفاده مجدد ازپساب تصفیه شده از اولویت‌های مهم ما بوده است.

او ادامه داد: به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست هم اکنون هشت تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی با ظرفیت ۱۴ هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز فعالیت می‌نماید و همچنین ۷۶ درصد واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش تصفیه فاضلاب قراردارند و هم اکنون مطالعات تصفیه خانه‌های چناران، سبزوار و مناقصه کاشمر انجام شده و ارتقاء و توسعه تصفیه خانه چرمشهر در دست اقدام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به افزایش صادرات صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت رونق
تولید واحد‌های صنعتی و به منظور صادرات محصولات تولیدی، شرکت‌های مشاوره مدیریت صادرات مستقر در مرکز خدمات فناوری کسب و کار با برخورداری از حمایت‌های این شرکت به واحد‌ها ارائه خدمات مشاور‌های انجام می دهند تا صادرات آن‌ها تقویت و رشد داشته باشد و محصول واحد‌ها را به بازار‌های بین المللی هدایت می‌کنند.
 
مهدی زاده مقدم افزود: پارسال 38 میلیون دلار صادرات محصولات واحدهای صنعتی به کشورهای هدف و حوزه خلیج فارس بوده است.
 

تمام دستگاه ها باید برای پروژه های خود پیوسته رسانه ای داشته باشند

 
محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: صدا و سیما حمایت از صنعتگران را وظیفه خود می داند و دستاوردهای حوزه صنعت هم مانند دیگر حوزه ها نشان داده می شود.
 
او تصریح کرد: صنعتگران موفقیت های مختلفی در عرصه های گوناگون دارند که صدا و سیما نقش مؤثری در بازتاب آن ها داشته است.
 
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: همواره تلاش کردیم تا رضایت مندی مردم و قشرهای مختلف را فراهم کنیم و با ساخت فیلم های مستند، گزارشی و معرفی کارآفرینان نمونه در مسیر حمایت از کالای داخلی گام برداریم.
 
نصرپور با بیان اینکه همه ما به امام خمینی (ره) و شهدا مدیون هستیم ، افزود: راه انقلاب اسلامی مشخص است و باید به گونه ای عمل کنیم که تمام کارها به بهترین شکل ممکن اجرایی و به تبع آن نیر اطلاع رسانی شود.
 
او با اشاره به اینکه تمام دستگاه ها باید برای پروژه های خود پیوسته رسانه ای داشته باشند،  تصریح کرد: رسانه پل ارتباطی مستمر ایجاد می کند و هدف از تولید برنامه های صدا و سیما  به منظور آن و روحیه ی کارآفرینی، امید و نشاط بوده لذا هر برنامه ای در دستگاه ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعت باید پیوست رسانه ای داشته باشد تا به مردم و نسل جوان انقلاب اطلاع رسانی شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.