رئیس‌جمهور مکزیک در واکنش به کشته شدن شهروندان این کشور در حادثه تیراندازی ال پاسو، خواستار کنترل فروش سلاح در آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک به تیراندازی‌های اخیر آمریکا که باعث کشته و زخمی شدن شهروندان مکزیک شد، واکنش نشان داد و در پیامی خواستار ایجاد تغییراتی در روند فروش اسلحه در این کشور شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما واقعا به تصمیمی که دولت‌های دیگر می‌گیرند، احترام می‌گذاریم؛ اما من فکر می‌کنم این حوادث ناگواری که در آمریکا رخ داده است، باید باعث تفکر بیشتر، بررسی و اتخاذ تصمیمی برای کنترل روند فروش اسلحه شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، در تیراندازی شنبه ۱۲ مرداد در ال پاسوی تگزاس، ۲۰ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شدند. ۶ نفر از کشته شدگان و ۷ نفر از افراد زخمی از شهروندان مکزیک بوده اند.

وزیر امور خارجه مکزیک هم ضمن «تروریستی» خواندن حادثه تیراندازی ال پاسو در تگزاس اعلام کرد: دادستان کل مکزیک مسئله درخواست استرداد عامل این جنایت را که در بازداشت پلیس به سر می‌برد، بررسی خواهد کرد. این فرد برای مکزیک یک تروریست است.

حمل آزادانه اسلحه در آمریکا تاکنون جان افراد بی گناه زیادی را گرفته است. اما به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی هیچ تصمیمی برای کنترل این وضع تأسف بار نگرفته اند و همچنان به فروش آزادانه اسلحه در این کشور ادامه می‌دهند. رئیس جمهور آمریکا هم که از جمله حامیان سرسخت اسلحه و صنعت فروش سلاح است، پیش‌تر اعلام کرده بود مکان‌هایی که در آن‌ها اسلحه نباشند، خطرناک هستند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار