سخنگوی فروشگاه زنجیره‌ای والمارت آمریکا اعلام کرد علی‌رغم دو حادثه تیراندازی مرگبار در این فروشگاه‌ها در یک هفته گذشته، هیچ برنامه‌ای برای توقف فروش سلاح در آن‌ها وجود ندارد.

ادامه فروش سلاح در فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای آمریکا علی‌رغم تیراندازی‌های اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رندی هارگروو، سخنگوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، گفت «هیچ برنامه‌ای برای متوقف ساختن فروش سلاح و یا مهمات در فروشگاه‌های خود نداریم».

او در ادامه افزود: «بر حمایت از همکاران، مشتریان و کل جامعه ال‌ پالسو متمرکز شده‌ایم».

هارگروو این سخنان را در حالی مطرح کرد که دو روز پیش یک مرد مسلح وارد فروشگاه والمارت در شهر ال‌ پاسو در تگزاس نزدیک مرز مکزیک شد و ۲۰ نفر را کشت. چهار روز پیش از آن نیز یک کارمند ناراضی در شعبه می‌سی‌سی‌پی این غول خرده‌فروشی زنجیره‌ای، دو نفر از همکاران خود را به ضرب گلوله از پا درآورد و یک افسر پلیس را زخمی کرد.

مدیرعامل والمارت پس از حادثه ال‌ پاسو در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «باور کردنی نیست، این دومین مورد در یک هفته است» و در ادامه با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. بسیاری در پاسخ به او نوشتند: «فروش اسلحه را متوقف کن».

در سال ۲۰۱۵ این فروشگاه فروش اسلحه‌های نیمه اتوماتیک را متوقف کرد و پس از حادثه تیراندازی پارکلند در فوریه ۲۰۱۸ که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر در یک دبیرستان شد والمارت محدودیت سنی برای خرید سلاح و مهمات را به ۲۱ سال افزایش داد. اما، از آنجاییکه این فروشگاه بزرگترین خرده‌فروشی زنجیره‌ای در آمریکا محسوب می‌شود و سلاح‌های گرم در تعداد و تنوع زیاد عرضه می‌کند انتقاد‌های فراوانی به آن می‌شود.

سام والتون، بنیانگذار والمارت، عاشق سلاح بوده، تا حدی که یکی از سازنده‌های سلاح در آمریکا نام او را بر روی یکی از اسلحه‌های شکاری خود گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
این اتفاقات در آمریکا فروش سلاح رو بیشتر می کنه و باعث هجوم مردم برای خرید سلاح و دفاع از خودشون میشه.
بعید نیست این حوادث کار کارتلهای اسلحه آمریکا باشه
آخرین اخبار