نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمار بالای بیکاری برازنده استان نیست، گفت : همه دستگاه‌ها از جمله جهاددانشگاهی باید برای ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای حل مشکل اشتغال استفاده شود.

او گفت : استان کرمانشاه رتبه‌های اول بیکاری را در کشور دارد که این برای استانی مثل کرمانشاه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی که دارد، برازنده نیست.

آیت الله علما با بیان اینکه ادارات و نهاد‌های مختلف باید برای حل معضل اشتغال تلاش کنند، گفت: مجموعه‌هایی مثل جهاددانشگاهی اقدامات خوبی برای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده انجام داده اند که باید این اقدامات با جدیت ادامه یابد.

آیت الله علما با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلفی مثل کشاورزی، صنایع دستی و... خیلی جای کار دارد، گفت: کار کردن در این حوزه‌ها می‌تواند از آمار بالای بیکاری در استان بکاهد.

ام افزود: اگرکشاورزی و صنایع دستی را سروسامان داده و به سمت مدرن کردن و به روز کردن این بخش‌ها با استفاده از ظرفیت نهاد‌های علمی همچون جهاددانشگاهی برویم، می‌توان بخش زیادی از آمار بالای بیکاری را کاهش داد.

او بر اهمیت اتکا به داخل نیز تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی از نهاد‌هایی است که با اتکا به توان داخل که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، توانسته تا حدود زیادی از وابستگی کشور به خارج از کشور بکاهد.

بهرام بادکو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار بیکاری بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: مجموعه جهاددانشگاهی در تلاش است برای این قشر ایجاد اشتغال داشته باشد.

او با معرفی برخی اقدامات این سازمان، گفت: در پارک علم و فناوری سازمان جهاددانشگاهی استان قریب ۳۰۰ شرکت تحت پوشش هستند و از تبدیل ایده‌های آن‌ها به محصول حمایت می‌کنیم.

بادکو به فعالیت این سازمان در زمینه ایجاد مشاغل خانگی هم اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی و حمایت از مشاغل کوچک خانگی می‌توان اشتغال بالایی ایجاد کرد.

او همچنین به فعالیت این سازمان در حوزه آموزش عالی هم اشاره کرد و گفت: قریب چهار هزار دانشجو در موسسه آموزش عالی و دانشگاه علمی کاربردی تحت پوشش این سازمان مشغول تحصیل هستند.

بادکو فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را نیز دیگر زمینه فعالیت این سازمان عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی با داشتن دو خبرگزاری ایسنا (دانشجویان ایران) و ایکنا (قرآنی) نقش مهمی در اطلاع رسانی به جامعه ایفا می‌کند.

بادکو به فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات این حوزه کار در زمینه فرآوری قیر طبیعی است تا از خام فروشی آن جلوگیری شود .

 

 

انتهای پیام/د

از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای حل مشکل اشتغال استفاده شود

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.