مدیر عامل کارخانه کویر تایر گفت:هفتمین پرس پخت تایر سواری رادیال با حضور معاون وزیر صمت در بیرجند به بهره برداری رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، زینلی، مدیر عامل کارخانه کویر تایر گفت: هفتمین پرس پخت تایر سواری رادیال در شرکت کویر تایر با حضور معاون وزیر صمت در بیرجند به بهره برداری رسید.

 زینلی اضافه کرد: این دستگاه که با طراحی قطعات مکانیکی، سیستم‌های برقی، تاسیساتی، پنوماتیکی، هیدرولیکی و با ساخت قطعات توسط تیم واحد فنی شرکت کویر تایر در سه ماه ساخته شده، ظرفیت تولید ۲۵۰ حلقه لاستیک در روز را دارد.

او افزود: قیمت تمام شده این دستگاه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و قیمت مشابه خارجی آن دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

زینلی همچنین با اشاره به ظرفیت کارخانه کویر تایر گفت: این کارخانه در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ نفر را بصورت مستقیم وغیر مستقیم صاحب شغل کرده است.

او افزود: سالانه دو هزار و ۷۰۰ تن لاستیک در این واحد صنعتی تولید می‌شود که با اجرای طرح توسعه ۱۰ هزار تن دیگر به این ظرفیت افزوده و هزار و ۳۱۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم صاحب شغل می‌شوند.

معاون وزیر صمت در این مراسم با اشاره به اینکه واحد تولید لاستیک در خراسان جنوبی به یکی از قطب‌های اقتصادی و تولیدی مبدل شده و ظرفیت خوبی را در استان به لحاظ اشتغال فراهم کرده است، گفت: پیگیری می‌کنیم طرح توسعه این کارخانه هرچه زودتر اجرایی شود.

صالحی نیا افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توسعه کویر تایر فراهم است و با پیگیری‌هایی که انجام خواهیم داد با اجرای طرح توسعه تعداد اشتغال افزایش و تولیدات این کارخانه جایگزین محصولات خارجی خواهد شد.
انتهای پیام/ب


حضور معاون وزیر صمت در خراسان جنوبی

برچسب ها: صنعت ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.