کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : ۳۰ واحد عرضه مواد غذایی غیربهداشتی طی یک ماه اخیر پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : مبارزه با عرضه غیر مجاز کشتار دام یکی از اقدامات مشترک مرکز بهداشت و دامپزشکی است.

او با اشاره به بازرسی از مراکز عرضه دام گفت : طی یک ماه اخیر در بازرسی‌های به عمل آمده بیش از ۱.۵ تن گوشت غیرمجاز دام کشف شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: از این میزان ۷۴۵ کیلوگرم دام سبک وسنگین، ۶۹ دست کله پاچه، ۴۸۳ کیلو گرم دل و جگر و گوشت بسته بندی شده، ۳۵۹ کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته و ماهی غیر بهداشتی و ۲۸۰ کیلو گرم سنگدان و دل و جگر فله‌ای کشف شده است.

این مسئول افزود: در یک ماه اخیر ۳۰ واحد عرضه مواد غذایی شامل سوپر مارکت، رستوران و اغذیه فروشی به‌دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و انجام رفتار‌های پرخطر پلمب شده است.

خدادادیان افزود: به منظور ارائه آموزش و اطلاع رسانی به گروه‌های هدف در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ۴۶۹ جلسه با همکاری اداره دامپزشکی برگزار شد.

وی گفت: در این راستا ۸۴۰۶ نفر از بهورزان، دامداران و کشاورزان، زنان خانه دار روستایی و شهری، دانش آموزان، جگرکی ها، سفیران سلامت، قصابی‌ها و اعضای شورا‌ها و دهیاری‌ها مورد آموزش قرار گرفتند .

 

 

انتهای پیام/د

عرضه غیر مجاز کشتار دام یکی از اقدامات مشترک مرکز بهداشت و دامپزشکی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.