مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ۳ هزار و ۳۰۴ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد، از اجرایی شدن ۵۴ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در یزد خبر داد.

علمدار یزدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: برای رسیدن به هشتاد و پنجمین کارگروه تاکنون ۱۰۹ کمیته تخصصی و هزار و ۲۶۶ کمیته کارشناسی برگزار شده است.

علمدار افزود: بررسی موانع تولید برای تعدادی از واحد‌هایی که با دستگاه‌های مرتبط شامل آب و منطقه ای، شرکت توزیع برق، امور مالیاتی و بانک‌های عامل در ارتباط هستند، منجر به مصوباتی شد.

او اظهار داشت: تعداد مصوباتی که تا امروز داشته ایم بیش از ۴ هزار مورد برای ۳ هزار و ۹۷۶پرونده مطروحه بوده که از ابتدای تشکیل کارگروه تسهیل در استان ۳ هزار و ۳۰۴ مورد کارگروه بانکی بوده که عمده عدد این تسهیلات برای رونق تولید بوده است.

علمدار بیان کرد: در خصوص تسهیلات رونق تولید از ابتدای شروع تا به امروز ۴۳ درصد از مصوبات تحقق یافته است.

همچنین در این کارگروه جهت رفع مشکلات کارخانه کیمیاگران کویر بهاباد چاره‌ای نیز اندیشیده شد.

کارخانه کیمیاداران کویر بهاباد ۵۰ درصد نیاز کشور را در زمینه‌های تولید‌کننده برق از انرژی‌های بازیافتی، تولید کود گرانول شده سوپر فسفات تریپل (GTSP) و استفاده از خاک داخل کشور برای تولید اسید فسفریک تامین می‌کند.

در این کارخانه در حال حاضر بالغ بر ۳۶۰ نفر در فاز اول مشغول به کار هستند که در فاز دوم آن افزایش خواهد یافت.

از جمله مشکلات عمده این کارخانه شامل ناتوانی در تامین برق و انتقال کنتور به کارخانه، تامین آب طبق مصرف منبع پروانه و تامین گاز است.

انتهای پیام/ص

تحقق ۵۴ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.