رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان از راه اندازی سامانه لباس مدارس به منظور یکسان سازی پوشاک در تمامی مدارس تحت پوشش این طرح خبر داد.

علیرضا مسرور رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه طرح ساماندهی پوشاک مدارس تاکنون زیر نظر انجمن اولیاء و مربیان بوده است و امسال برای اولین بار به سازمان دانش آموزی محول شده گفت: سامانه‌ای برای پشتیبانی و سهولت در روند اجرای طرح یکسان سازی پوشاک مدارس ایجاد و در تمامی مدارسی که خواهان یکسان سازی لباس دانش آموزان هستند راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه طرح پوشاک مدارس از نیمه خرداد ماه آغاز شده و تا ابتدای مهر ماه ادامه دارد افزود: ثبت نام دانش آموزان در سامانه جدید یکسان سازی لباس مدارس در حال حاضر توسط مدیران و مسئولان انجام می‌گیرد، اما در آینده‌ای نزدیک این سامانه در اختیار خود دانش آموزان قرار خواهد گرفت تا خودشان بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

مسرور اظهار داشت: هدف از ایجاد این سامانه، شفاف سازی در زمینه مسائل مربوط به پوشاک مدارس، رصد هر چه بیشتر مشکلات مربوطه و اینکه مراجعه حضوری اولیاء و دانش آموزان به تولیدی‌ها به حداقل برسد و یا به طور کامل حذف شود و تمام مراحل روند تحویل لباس از سایز گیری تا پرو لباس در خود مدرسه صورت پذیرد و به طور کلی از حالت سنتی خارج شود و گامی اساسی در جهت افزایش شان دانش آموزان و کاهش مشکلات آن‌ها برداشته می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک کمیته مشترک متشکل از نمایندگان تولیدی‌ها و صنف خیاطان، اداره صمت و یک ناظر از سازمان دانش آموزی بر اساس آخرین وضعیت و اطلاعات بازار پارچه و ابزار آلات، نرخ پوشاک مدارس را تعیین و به سازمان دانش آموزی ابلاغ می‌کنند و تمام تولیدی‌های که از یکی از ۳ مرجع وزارت صمت، صنف خیاطان و یا ادره تعاون مجوز داشته باشند می‌توانند با مدارس وارد قرارداد شوند.

طرح یکسان سازی لباس دانش آموزان الزامی نیست، ولی اکثر مدارس به خصوص مدارس شهر‌ها تمایل به این کار دارند و نکته قابل توجه این است که تولیدی‌ها بخشی از سودشان را در اختیار مدارس قرار می‌دهند و مدارس در صورت وجود می‌توانند دانش آموزان نیازمند را حمایت کنند.

انتهای پیام/گ

تولید پوشاک مدارس زیر ذره بین بازرسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.