مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: اولین و بزرگترین مانور سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان فردا با همکاری ستاد بحران استان یزد در کرمان برگزار میشود.

سنجش میزان آمادگی سی دستگاه اجرایی استان کرمان در وسعت ۸ هکتارمجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: مانور مشترک زلزله بین استان‌های یزد و کرمان، فردا برگزار خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان افزود: در این مانور مشترک سی دستگاه اجرایی استان کرمان و به همین میزان دستگاه‌های اجرایی استان یزد مشارکت دارند.

او بیان داشت: شهرستان‌های رفسنجان، شهر بابک و انار در این مانور بیشترین در برگیری را خواهند داشت.

سعیدی افزود: سنجش میزان آمادگی نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی دو استان به عنوان معین یکدیگر مهمترین هدف برگزاری این مانور است.

او افزود: این مانور در وسعتی معادل ۸ هکتار برگزار میشود و در این مانور که بزرگترین و اولین مانور مشترک دو استان به شمار میرود از بالگرد هم استفاده خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: مانور بین استانی زلزله به میزبانی کرمان و با حضور دستگاه‌های امدادی برگزار می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: آمادگی و ارزیابی دستگاه‌ها در مقابله با حوادث غیرمترقبه، تبادل تجربیات، ارتقاء هماهنگی وهمکاری بین دستگاهی و استانی، ارزیابی آموزش ها، بررسی نقش شهر‌های معین و نحوه پشتیبانی بحران و سرعت عمل در حضور به موقع به محل با امکانات مورد نیازاز اهداف برگزاری این مانور است.

اوگفت: برگزاری مانور فرضی، باعث ارتقای هماهنگی بخش‌های مختلف درگیر در امر مدیریت بحران و همچنین افزایش توان و ارتقای سطح مشارکت مردمی در رویارویی با بحران‌ها و سوانح می‌شود.

بر اساس سناریوی این مانور، زلزله‌ای به مقیاس تقریبی ۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است که آمادگی دو استان یزد و کرمان در کمک رسانی به مصدومان و افراد درگیر در این زلزله سنجیده خواهد شد.

انتهای پیام/س

مانور مشترک زلزله بین استان‌های یزد و کرمان، فردا برگزار خواهد شد

برچسب ها: مدیریت بحران ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار