همایش طلایه داران تربیت باحضور ائمه جمعه‌ی استان و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان جاجرم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در این همایش گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به فرد سازی و جامعه سازی اشاره شده است که مجموع ان تمدن سازی نوین اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود : بیانیه گام دوم انقلاب مجموعه‌ای از حکمت‌ها و آموزه‌ها و تجربیات رهبر معظم انقلاب است که در طول عمر با برکت خود آموخته اند و در این بیانیه ارائه داده اند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی از برکات بزرگ انقلاب افزایش اخلاق مداری و معنویت است گفت: سرمنشا این برکات رفتار و زندگی امام راحل بود که ایشان در عین ساده زیستی مجموعه‌ای از تربیت اسلامی و اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش دادند.


حجت الاسلام موسوی امام جمعه جاجرم در این همایش گفت: برای ترویج فرهنگ نماز باید با کانون‌های  معنویت به شیوه معقول رفتار گردد و تدابیری اندیشیده شود تا دانش اموزان جذب نماز شوند.


آذری فرماندار شهرستان جاجرم نیز در این همایش اظهار کرد: مایه مباهات است که شهرستان جاجرم در راستای گام دوم بیانیه انقلاب گام‌های خوبی برداشته و همایش طلایه داران تربیت را میزبانی می‌کند.

آذری افزود: شهرستان جاجرم با توجه به بیانات مقام معطم رهبری در سپردن کار به جوان‌ها و بیانیه گام دوم انقلاب خوب عمل کرده و از طرفیت جوان‌ها در پست‌های گوناگون استفاده شده که خوشبختانه در ساماندهی امور جوانان شهرستان جاجرم در سال گذشته در خراسان شمالی رتبه اول را بدست آورد.


کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  امروز کار تربیت بسیار سخت‌تر از گذشته شده است عنوان کرد:  قبلا خانواده‌ها و مدارس نقش تاثیر گذار و اولیه را در تربیت دانش آموزان داشتند، اما اکنون با توسعه فضای مجازی متاسفانه نقش خانواده‌ها و مدارس در تربیت فرزندان کم رنگ شده که باید در این خصوص آسیب شناسی گردد و مدیریت صحیح صورت گیرد.

 

او افزود: در وزارت آموزش و پرورش به دنبال نقش پذیری دانش آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی هستیم و شبکه‌های تشکیلاتی همچون سازمان دانش اموزی، انجمن‌های اسلامی و شبکه‌های تشکیلاتی دانش اموزی را فعال و تقویت خواهیم کرد تا در راستای بیانیه کام دوم انقلاب قدم برداریم.

در پایان این همایش از کتاب گام دوم انقلاب نوشته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رونمایی گردید.

انتهای پیام/ه

برگزاری همایش طلاییه داران تربیت در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.