نمکی گفت: اقدامات بسیاری برای کمک به هموطنان سیل زده انجام شده و اواخر شهریور ساخت خانه‌های بهداشت به پایان خواهد رسید.

تفرقه و سیاست زدگی بزرگترین آفت نظام است

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی، فعالان روابط عمومی را پل ارتباطی بین مردم و نظام سلامت دانست و اظهار کرد: یک فرد موثر و خدمتگزار در حوزه روابط عمومی پیش از هر چیزی باید هنرمند باشد؛ لطیف‌ترین شیوه‌های ممکن را برای بیان مطالب انتخاب کند چراکه  رسانه‌ها بزرگترین ابزار انتقال مطالب بین مردم و مدیران هستند.

او خطاب به فعالان روابط عمومی  گفت: از شما تقاضا داریم که روابط عمومی وزیر نباشید بلکه فعالیت‌های کل وزارت بهداشت را به گوش مردم برسانید؛ اگر عزیزی در هر گوشه‌ای از این کشور خدمتی کرد و از نظر خبری خاموش ماند نشان از کم‌کاری فعالان حوزه روابط عمومی دارد؛ زحمات یک کارورز در دورترین نقطه کشور با فعالیت‌های مدیران تفاوتی ندارد.

نمکی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها علاوه بر اطلاع رسانی در بین مردم، وظیفه رساندن حرف و تقاضای آنها به گوش مسئولان را دارند، نباید مشکلات مردم حاد شود و مدیران از آن بی‌خبر بمانند.

وزیر بهداشت با تاکید بر جلوگیری از سیاست زدگی در انتشار اخبار گفت: امروز زمان وحدت ملی است؛ تفرقه و سیاست زدگی را می‌توانیم بزرگترین آفت نظام بدانیم؛ امروزه تمام دشمنان نظام، علیه ما متحد شده‌اند پس هرگونه نزاع گروهی بر اثر اختلاف منش و طرز تفکر چیزی جز ایجاد آسیب برای کشور به همراه ندارد.

 


بیشر بخوانید: جیب خالی بیمه‌ها دامن بیماران را گرفت/ماجرای پولی شدن داروی تالاسمی چیست؟


تدوین برنامه همکاری پنج ساله در زمینه خدمات حوزه سلامت با لبنان

نمکی گفت: پیشنهاد تدوین برنامه پنج ساله همکاری در زمینه حوزه سلامت با کشور لبنان ارائه شده است.

او افزود: امکانات وسیعی در حوزه دارو و پزشکی فراهم کرده ایم و در حال حاضر ۹۷ درصد از دارو‌های نیاز داخل را تولید و طی سه سال آینده سه درصد داروی وارداتی نیز در کشور تولید می‌کنیم.

نمکی بیان کرد: قبل از انقلاب بیماران زیادی برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند، اما امروزه بیماران بین المللی به ایران سفر می‌کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: آمادگی کامل داریم در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و پذیرش دانشجو و مداوای بیماران به کشور لبنان کمک کنیم.

نمکی افزود: پیشنهاد داده ایم تا در زمینه خدمات حوزه سلامت، برنامه پنج ساله با کشور لبنان تدوین شود.

نمکی در ادامه بیان کرد: برخی اسناد بالا دستی وجود دارد که همه افراد حاضر در دانشگاه از جمله روابط عمومی‌ها باید در انعکاس آن تلاش کنند.

نقش روابط عمومی‌ در رساندن پیام حفظ سلامت به تمام کشور

وزیر بهداشت گفت: یکی از افتخارات ما اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در اوج تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی است. مشکلاتی دیگری مثل دیابت، بهداشت روان، سلامت روان، تصادفات جاده‌ای و ... وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود؛ روابط عمومی‌ها هم باید پا به عرصه گذاشته و ما را برای رساندن پیام حفظ سلامت به تمام نقاط کشور همراهی کنند.

او با تاکید بر تنوع فرهنگی کشور گفت: زبان مناسب کلید ارتباط با مردم است، نمی‌توانیم با همه مردم به یک زبان صحبت کنیم. رساندن پیام نظام سلامت به استان‌ها بر عهده مدیران روابط عمومی است؛ نباید با نظامی کلیشه‌ای فعالیت‌ها را محدود کنیم.

نمکی افزود: همکاری بین بخشی را نمی‌توان از استانی طلب کرد که پیش از این توجه مناسبی به آن نداشته ایم؛ برخورد متناسب با شأن افراد ساکن در مناطق مختلف را مسئولان همان منطقه می‌شناسند و باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: تلاش می‌کنیم تا بودجه مستقلی برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفته شود و دست روابط عمومی‌ها برای انتقال مطالب باز باشد.

پوشش ۷۵ درصدی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

در ادامه نمکی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بسیج ملی کنترل فشار خون حدود ۳۰ میلیون و ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۴۰ میلیونی که مد نظر داشتیم پوشش داده شد.

او درباره گسترش طرح سلامت خانواده‌ بیان کرد: به دنبال اجرای طرحی با شعار «هر خانه و خانواده، یک پایگاه سلامت» هستیم و اعتقاد داریم تا زمانی که سلامت جامعه محور فعالیت‌ها نشود، به اهداف غایی دست نخواهیم یافت.

نمکی تشریح کرد: در این مراسم سعی داریم تا فردی از اعضای خانواده، که با توجه به شرایط خانواده‌ها عموماً خانم خانواده خواهد بود، در حوزه مسائل ابتدایی درمانی و بازتوانی آموزش‌های لازم را دریافت و به افراد خانواده ارائه کند.

وزیر بهداشت با تأکید بر فعالیت این طرح در حوزه بازتوانی گفت: امروزه شاهد هستیم که افراد زیادی مجبور به بستری طولانی مدت در ICU بیمارستان می‌شوند در حالی که اجرای این طرح ملی و حضور یک پرستار در منزل می‌تواند کمک زیادی به کاهش این  شرایط بکند.

او درباره اقدامات انجام شده برای کمک به هموطنان سیل زده تصریح‌کرد: اقدامات بسیاری برای کمک به هموطنان سیل زنده انجام دادیم، اما توجه داشته باشید که اقدامات ارائه شده در حوزه سلامت با سایر فعالیت‌ها مانند شهرسازی بر راهسازی متفاوت است.

نمکی ادامه داد: در زمینه امداد رسانی و کنترل بیماری‌های واگیر اقدامات بزرگی مانند مرمت ساخت خانه‌های بهداشت را انجام دادیم که حیرت سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت؛ به شما این اطمینان را می‌دهیم که تا پایان شهریور ساخت مراکز و خانه‌های بهداشت به پایان خواهد رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار