دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت:گرمای هوا و کاهش قیمت ارز، از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات به عراق است.

عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات ایران به عراق/ وضعیت صادرتمان نسبت به گذشته بهبود یافته استسید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از عوامل کاهش صادرات به عراق اظهار کرد:  گرمای هوا و کاهش قیمت ارز، از عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات به عراق است.

به گفته دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق، پیش بینی می‌شود که روند صادرات ما افزایش خواهد داشت و در مجموع صادرات ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید: ایران و عراق به ۲۲ توافق مهم در زمینه‌ تجاری و صنعتی دست یافتند 


حسینی با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته بعد از شروع تحریم‌ها در بسیاری از صنایع همچون بازار سیمان، بازار ماهی و تخم مرغ ، میزان صادرات کاهش پیدا کرد اظهار کرد: این در حالی است که صادرات بسیاری از این صنایع توسط خودمان ممنوع شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت صادرتمان نسبت به گذشته بهبود یافته است تصریح کرد: چیزی که اکنون برای ما نگران کننده است روند کاهشی نرخ ارز است چرا که این کاهش، باعث شده که بر روند رقابتی ما در بعضی بازارها، تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: طی ۲ هفته آینده خرید کالا از عراق برای مراسم اربعین شروع می‌شود و هیچ نگرانی بابت صادرات و مرز‌ها نداریم.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در پایان ابراز امیدواری کرد که وضعیت صادرات روند بهتری به خود بگیرد و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار