رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان با برداشت سال جدید تقریبا ۲۰ درصد برداشت پسته کرمان را به خود اختصاص میدهد.

تولید ۲۰ درصد از پسته تولیدی کشور در رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رضایی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: پیش بینی شده است که ۲۵ هزار تن پسته خشک در شهرستان رفسنجان، ۱۲۶ هزار تن استان کرمان و ۲۲۰ هزار تن درکشور تولید شود که شهرستان رفسنجان با برداشت سال جدید تقریبا ۲۰ درصد برداشت پسته کرمان را به خود اختصاص میدهد.

 رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: در آستانه‌ی فصل برداشت محصول پسته قرار داریم این فصل از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا نیمه‌های آبان ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: امسال پیش بینی ۷۵هزار تن پسته‌تر در شهرستان شده است که برای برداشت این میزان محصول پسته به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار کارگر نیاز است یعنی روزانه نزدیک به ۱۰ هزار کارگر کار برداشت محصول پسته را انجام می‌دهند.

او بیان داشت: همچون سنوات گذشته بخش قابل توجهی از کارگران فصل برداشت پسته را جمعیت کارگران مهاجر تشکیل می‌دهند و نیازمند برنامه ریزی دقیق برای اسکان، تغذیه و امکانات بهداشتی است.

انتهای پیام /س

 

۲۰ درصد از پسته تولیدی کشور در شهرستان رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار