رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: گندم، به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۴۵۰ ریال از گندم کاران خریداری شد و کار خرید این محصول تا نیمه شهریور ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا کبدانی رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد امشب در نشستی خبری گفت: از ابتدای فصل خرید، هشت هزار و ۵۵۷ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های گناباد، بجستان، خواف و رشتخوار خراسان رضوی و شهرستان قاینات خراسان جنوبی خریداری شده است.
 
او تصریح کرد: گندم بر اساس افت مفید یک درصد و افت غیر مفید نیم درصد و به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۴۵۰ ریال از گندم کاران این شهرستان‌ها خریداری شد و کار خرید این  محصول تا نیمه شهریورماه امسال ادامه دارد.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: پارسال بیش از ۹ هزار تن گندم از کشاورزان این مناطق توسط اداره منطقه‌ای غله گناباد خریداری شده است، و امیدواریم امسال هم همین میزان گندم خریداری شود.

کبدانی افزود: دلال بازی از مشکلات مهم خرید گندم در شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی است.
 
او ادامه داد: دلال‌ها گندم را با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال برای تامین خوراک دام از کشاورزان خریداری و به دیگر شهرستان‌ها و یا استان‌های همجوار انتقال می‌دادند که با دستور استاندار خراسان رضوی از خروج گندم خارج از مجاری قانونی جلوگیری شد.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: به منظور تشویق کامیونداران، برای خرید گندم از طریق مجاری قانونی به ازای حمل هر ۱۵۰ تن گندم یک حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی به صاحبان این وسایل نقلیه داده شد.

کبدانی افزود: اداره غله گناباد وظیفه خرید گندم از کشاورزان جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق متقاضی خراسان جنوبی را بر عهده دارد و از نظر گستره وظایف بر روند عمکرد و توزیع آرد شهرستان‌های گناباد و بجستان نظارت دارد.

او تصریح کرد: ظرفیت رسمی ذخیره سازی سیلوی گندم گناباد ۱۰ هزار تن است که با توجه به ظرفیت بخش خصوصی حجم ذخیره سازی گندم این منطقه به ۳۷ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: از مشکلات مهم در توزیع نان در گناباد نبود هم افزایی بین مسئولان و دست اندرکاران نظارت بر فعالیت آنها است و باید وحدت رویه در نظارت منسجم بر فعالیت نانوایی‌ها وجود داشته باشد.

کبدانی افزود: مهمترین مشکلات نانوایی‌های گناباد، مقید نبودن به فعالیت و یا شروع پخت در ساعات تعیین شده و فروش نان با حجم زیاد به واحد‌های صنفی و رستوران‌ها و عرضه مواد غذایی است، که این مساله موجب نارضایتی‌هایی در مردم شده است که با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت طرح ضربتی نظارت بر نانوایی‌ها در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: فروش هر نوع نان به دیگر واحد‌های صنفی توسط نانوایی‌هایی که از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند ممنوع است.

انتهای پیام//ف.س

اجرای طرح ضربتی نظارت بر نانوایی‌ها در آینده ای نزدیک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.