مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: موانع ثبت جهانی شدن دو اثر تاریخی و گردشگری استان همدان برداشته می شود.

معرفی دو اثر تاریخی و گردشگری استان همدان برای ثبت جهانیعلی مالمیر،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: امسال پرونده ثبت جهانی شدن غار علیصدر و تپه هگمتانه به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است و این دو اثر در بین آثار ثبت موقت جهانی کشورمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تنها سالانه یک اثر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان ثبت جهانی می شود، افزود: هر اثری بین آثار ثبت موقت به ثبت جهانی می رسد که زمینه های لازم برای ثبت جهانی را داشته و چالش های آن برطرف شده باشد. 

مالمیر از تهیه طرح تفصیلی و جامع برای غار علیصدر وغار سراب کبودرآهنگ خبر دادو اظهار داشت: با تهیه  این نقشه و سند راهبردی از هرگونه تعرض و تغییر در محدوده این غار ها جلوگیری شده است و جلوی ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم این غار ها گرفته می شود.

وی از اصلاح تغییرات غیر اصولی درمحدوده  غار علیصدر و آسفالت تپه هگمتانه خبر داد و گفت: با تغییر کاربری و حفظ حریم این آثار زمینه سازی برای ثبت جهانی شدن آنها در دست انجام است.

وی خبر تایید نشدن ثبت جهانی تپه هگمتانه از سوی سازمان میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری و سازمان یونسکو را تکذیب کرد و اظهار داشت:بر خلاف اخبار منتشر شده روند ثبت جهانی شدن تپه تاریخی هگمتانه با رویکرد مثبتی در دست النجام است.

انتهای پیام/ا

غار علیصدر و تپه هگمتانه ثبت جهانی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.