مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از افتتاح ۲ خانه بوم گردی جدید در هفته دولت در روستای توریستی گردشگری این شهرستان خبر داد.

افتتاح ۲ خانه بوم گردی در روستای گردشگری ملحمدرهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران اکبری شایگان، مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد در ۲ روستای ترخین آباد و روستای گردشگری ملحمدره ۳ خانه بوم گردی در مجموع با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعالیت دارند که از این تعداد خانه بوم گردی یک خانه بوم گردی در روستای ترخین آباد و دو خانه بوم گردی در ملحمدره در حال فعالیت است.

وی افزود: به زودی در هفته دولت ۲ خانه بوم گردی جدید نیز در روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح این ۲ خانه بوم گردی ظرفیت خانه‌های بوم گردی شهرستان به ۱۴۵ نفر افزایش خواهد یافت.

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد با اشاره به روستای هدف گردشگری حبشی، اظهار داشت: تاکنون دو مورد متقاضی راه اندازی خانه بوم گردی در روستای حبشی به اداره میراث فرهنگی مراجعه کرده اند که خانه‌های موردنظر آنان برای راه اندازی و افتتاح خانه بوم گردی تایید نشده و منتظر متقاضیان جدید و یا خانه مناسب برای تایید جهت راه اندازی خانه بوم گردی دراین روستای گردشگری هستیم.

اکبری شایگان گفت: با توسعه و ارتقا خانه‌های بوم گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستا‌های هدف گردشگری و مهاجرت معکوس و ورود و پذیرایی گردشگر بیشتر به به روستا‌های گردشگری دارد.

وی ادامه داد: در روستا‌های هدف و روستا‌هایی که قابلیت گردشگری داشته باشند و در کلیه روستا‌های سطح شهرستان از راه اندازی خانه بوم گردی در راستای ایجاد اشتغال روستایی حمایت و استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/ب


افتتاح ۳ خانه بوم گردی در همدان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.