حلی ساز از آماده سازی بیمارستان و درمانگاه‌های ایران در عرفات و منا همزمان با ورود زائران ایرانی به مشاعر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: با هماهنگی و تمهیدات به عمل آمده هم اکنون کار آماده سازی و انتقال تجهیزات پزشکی و درمانی ۲ بیمارستان صحرایی و ۱۶ درمانگاه در عرفات و منا شروع شده و تا ۷ ذی الحجه به اتمام خواهد رسید.

او افزود: فعالیت بیمارستان و درمانگاه‌های مستقر در عرفات و منا از ۸ ذی الحجه برابر با ۱۸ مرداد روز جمعه آماده ارائه خدمات درمانی به حجاج ایرانی هستند.

حلی ساز با اشاره به بکارگیری بیش از ۴۰۰ کادر درمانی پزشکی در ایام تشریق تصریح کرد: تعداد ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز پزشکی هلال‌احمر ایران با تمام تهجیزات در منا و عرفات برای خدمت‌دهی به زائران آماده خواهند بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص استقرار بخش‌های مختلف بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در عرفات و منا تصریح کرد: ازجمله بخش‌های بیمارستان صحرایی اورژانس، بستری زنان و مردان و تخصص‌های داخلی، قلب، زنان، روان‌پزشکی، چشم پزشکی، ارتوپدی، عفونی، دندانپزشکی و داروخانه، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه و پرستاری می‌باشد و برای ارائه بهترین و ایده آل‌ترین شکل خدمات درمانی به ضیوف الرحمن آماده خواهند بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به ماموریت اصلی این مرکز درحج تمتع اشاره کرد و گفت: مرکز پزشکی وظیفه اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی هرچه بیشتر از سفرشان بهره ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار