مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی تا ۱۲ مرداد، بیش از ۲۱۵ هزار خدمات درمانی به زائران ارائه شده است.

ارائه خدمات درمانی، پزشکی و امدادی به بیش از ۲۱۵ هزار حجاج ایرانی/ بستری شدن ۵۴۴ زائر در بیمارستان مکهبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر اظهار کرد: بیمارستان مکه مکرمه روزانه به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از حجاج کشورمان خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کند. بیشترین مراجعات زائران به این بیمارستان به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

 حلی ساز اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی تا ۱۲ مرداد، بیش از ۲۱۵ هزار و ۸۹۰ خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شده و ۱۱۲ هزار و ۲۸۳ زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها در هتل‌های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.

وی با اشاره به بستری شدن ۷۱ زائر در بخش سی سی یو، گفت: تعداد بستری دربخش داخلی مردان ۷۴ نفر و بخش داخلی زنان ۶۸ نفر و ۳۳۱ زائر نیزدراورژانس بیمارستان مکه ازابتدا تاکنون (شنبه ۱۲ مرداد) بستری بوده اند. واین درحالی است زائرین عزیز درمطب‌ها، محل استقرار زائران و درمانگاه‌های ۵ گانه مرکز پزشکی حج و زیارت جهت درمان تکمیلی ازسوی پزشکان متخصص به بیمارستان مکه مکرمه ارجاع و پس از بهبودی و مداوا به کاروان‌ها برگشته اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: با اشاره به اینکه بیمارستان مکه مکرمه تا ۱۲ مرداد آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی است، گفت: خدمات پاراکلینیک بیمارستان بالغ بر ۱۲ هزار مورد شامل مراجعین به آزمایشگاه ۱۲۹۹ نفر و انجام آزمایش ۹۸۶۱ مورد، مراجعه با رادیولوژی ۳۸۱ نفر و انجام رادیولوژی ۴۴۵ مورد، سونوگرافی ۲۳۶ مورد اکو ۱۷ مورد می‌باشد.

وی در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روز ۱۲ مرداد گ ۴۵ هزار و ۱۰۶ مورد خدمات پرستاری به درمدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

حلی ساز همچنین با بیان اینکه همه دارو‌های لازم تا پایان فصل حج تامین شده است و هیچ کمبودی نداریم بیان کرد: ۵ هزار و ۹۱۱ پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه‌های مدینه و مکه ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت‌های مددکاری وامداد و انتقال بیش از ۳۲۴۹ مورد ازجمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۳ زائر بستری دربیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکانی داریم که رابطین بین درمانگاه‌های ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج 98 ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار