ترکیه اعلام کرد موشک‌های پیشرفته مخصوص جنگنده اف-۳۵ را در جنگنده‌ها و پهپاد‌های داخلی خود بکار می‌گیرد.

ترکیه: موشک‌های مخصوص جنگنده اف-۳۵ را به هر کشوری می‌فروشیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد از موشک های پیشرفته هوا به زمین مخصوص جنگنده های اف-۳۵ برای جنگنده‌های ساخت داخل و پهپاد‌های خود استفاده خواهد کرد.

مصطفی وارانک در کنفرانس خبری اعلام کرد دو کشور آمریکا و ترکیه  موشک‌های کروز «اس او ام-جی» را توسعه داده اند. او افزود: اگر کشور‌های دیگر حاضر در برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ بخواهند این نوع موشک‌ها را خریداری کنند، با وجود آن که خارج از این برنامه هستیم می‌توانیم به راحتی این موشک‌ها را به آن‌ها بفروشیم.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تصمیم آنکارا برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه، روابط ترکیه و آمریکا دچار تنش شده است. ترکیه در دسامبر آن سال اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

واشنگتن مدعی است به دلیل تهدیداتی که می‌تواند متوجه ناتو شود، تلاش می‌کند ترکیه را از خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه منصرف کند، اما آنکارا تاکید دارد که از این تصمیم خود صرفنظر نخواهد کرد. علیرغم تلاش‌های واشنگتن برای منصرف کردن آنکارا از خرید سامانه اس-۴۰۰، ترکیه اخیرا محموله‌های این سامانه پدافندی را از روسیه تحویل گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار