رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تعدادی از واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال در استان اردبیل به چرخه تولید بازگشتند.

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: امسال با شناسایی واحد تولیدی راکد و دارای مشکل در استان اردبیل اقدامات حمایتی جهت فعال کردن این واحد‌ها شروع شده و مشکل تعدادی از آن‌ها نیز رفع شده است.

او با اشاره به مشکل تهیه مواد اولیه وارداتی برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان بیان کرد: نسبت به رفع موانع موجود اقدام شده و راهکار‌های مناسب برای تسهیل خرید و انتقال مواد اولیه و دستگاه‌های مورد نیاز این گونه واحد‌ها اقدام لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در ستاد تسهیل موانع تولید واحدهای فعال و غیرفعال بررسی و پس از شناسایی مشکلات مواد اولیه این واحدها تامین و واحدهای غیرفعال با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

صادقی بیان کرد: براساس آمار در مجموع  ۳۴ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل غیرفعال است که از بین آنها  ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا شناسایی شده است.

او اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت اردبیل با تامین مواد اولیه و رفع موانع تولید در جهت صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق، آذربایجان و ترکیه مراوداتی انجام داده که تولیدات ارسال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: طبق اقدامات انجام یافته تا به امروز از ۳۴ واحد تولیدی راکد استان اردبیل بازدید به عمل آمده و در طی ۳ ماه گذشته نیز ۲۰ واحد تولیدی از این تعداد مجددا وارد چرخه تولید شده‌اند.

صادقی تصریح کرد: هر کدام از این واحدها با دریافت تسهیلات تولید خود را افزایش و اشتغال زایی خود را دو برابر خواهند کرد.

او اعتبار اختصاص یافته برای پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره در راستای حل موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را ۲۳۴ میلیارد تومان در سال جاری اعلام کرد و گفت: این مبلغ تا ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

صادرات تولیدات استان اردبیل به کشورهای همسایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.