رئیس جهاد کشاورزی دامغان:

۲۰۰میلیون ریال به اجرای سامانه نوین آبیاری دامغان پرداخت شد

سید محسن طباطبائیان گفت : اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از سیاست‌های اصلی دولت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محسن طباطبائیان رئیس جهاد کشاورزی دامغان ضمن بیان اینکه ۲۳هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دامغان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است، ابراز داشت: در این راستا ۲۰۰ میلیون ریال در قالب کمک‌های بلاعوض به بهره‌برداران بخش کشاورزی در شهرستان دامغان پرداخت شد.

او افزود: با توجه به اینکه برای تامین منابع آب چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم لذا دولت تسهیلات خاصی را برای این منظور در نظر گرفته است و همچنین طرح اصلاح الگوی کشت با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه از محل اعتبارات سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری مسیر‌های اصلی آب در بخش شرکت‌های تعاونی تولید به بهره‌برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

طباطبائیان در ادامه تصریح کرد: دامغان در ناحیه گرم و خشک قرار دارد و از این‌رو همواره کاهش اتلاف آب مدنظر بوده است و در این زمینه انتقال آب از لوله و یا کانال‌های بتنی انجام می‌شود تا میزان هدر رفت آب در این بخش کاهش یابد.

او افزود: انتقال آب در کشاورزی با صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر آبی به عنوان مزیت‌های جلوگیری از آلودگی آب و افزایش راندمان و عملکرد محصول مطرح است.

انتهای پیام/ح

طرح اصلاح الگوی کشت با جدیت پیگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.