مدیرعامل شرکت آبین گستر گرمسار گفت: با تولید ۷۰۰ مجموعه کامل فیلتراسیون ۳ مرحله‌ای در سال در شرکت آبین گرمسار تا ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجید لاهوتی مدیرعامل شرکت آبین گستر گرمسار گفت: فیلتراسیون آبیاری نوین در گرمسار در قالب یک طرح دانش بنیان، دستگاه‌های فیلتر ۳ مرحله‌ای آب کشاورزی، برای جلوگیری از مسدود شدن لوله‌ها و قطره چکان‌های آبیاری تحت فشار تولید می‌کند.

وی افزود: انتقال مستقیم آب از چاه، رودخانه، نهر‌ها و استخر‌ها همواره کشاورزان را با مشکل گرفتگی و قطع جریان آب در باغات و مزارع بدلیل وجود گل و لای، اجسام و ذرات معلق در آب و جلبک‌ها مواجه می‌کرد که برای رفع این مشکل قبل از ورود آب به لوله‌های آبیاری، اتاقک و سامانه فیلتراسیون بکارگیری می‌شود.

مجید لاهوتی اضافه کرد: فیلتر‌های قیفی، شنی و توری طراحی شده در این سامانه جدید فیلتراسیون، آب را در حد میکرون پالایش کرده و امکان بهره برداری صحیح از آب در کشاورزی را با صرفه جویی ۸۵ درصدی و راندمان تولید دو برابر فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: ابتکار جدید در این سامانه برای تغذیه صحیح و به موقع زمین و بذر و گیاه است که تانک‌های ویژه کود مایع نیز در همین سامانه یکپارچه تعبیه شده است که کود را بر اساس تنظیمات کاربر به موقع و به اندازه و فقط در حوزه ریشه گیاه به خاک منتقل می‌کند.

مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: محصولات شرکت آبین گستر گرمسار هم اکنون علاوه بر استان سمنان در استان‌های تهران، گلستان و مازندران نصب و با رضایت مشتریان به کارگیری شده است و حدود یک ماه پیش نیز بزرگترین مجموعه فیلتراسیون آب کشاورزی کشور با ظرفیت ۱۴۰ لیتر برثانیه از تولیدات همین واحد صنعتی، در استان زنجان با حضور مسئولان کشوری با موفقیت به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ م

صرفه جویی ۸۵ درصدی راندمان تولید با یکپارچه سازی سیستم آبیاری نوین در گرمسار

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.