رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران گفت: کوه‌های ایران در معرض خطر جدی بسیاری همچون انباشت زباله قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا زارع، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بازدید از پناهگاه کوه سبلان در استان اردبیل گفت: بزرگترین خطر نه از طرف بیگانگان بلکه از سوی عاشقان کوهستان بویژه کوهنوردان بروز می‌کند.

او افزود: تخریب گسترده کوه‌های کشور و آلوده کردن محیط زیست آن‌ها بویژه دماوند، علم کوه و سبلان ما را به نسل‌های آینده بدهکار خواهد کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: وظیفه حفظ محیط کوهستان تنها بر عهده عوامل پناهگاه، هیات و فدراسیون کوهنوردی نیست، این یک هشدار است و باید آن را جدی گرفت.

زارع با تقدیر از فعالیت‌های هیات کوهنوردی مشگین‌شهر افزود: به سهم خود بابت ساماندهی پناهگاه شمال شرقی سبلان از هیات شهرستان مشگین‌شهر و عوامل خدمتگزار پناهگاه قدردانی می‌کنم و خرسندم که کوهنوردان و دلسوزان سبلان متولی منطقه هستند.

کوه ۴۸۱۱ متری سبلان که در غرب شهر اردبیل واقع شده، در دامن خود موجب تشکیل شهر‌هایی مثل اردبیل، نیر، سرعین، سراب و مشگین‌شهر شده است.

دامنه‌های سبلان که سومین کوه مرتفع ایران بعد از دماوند و علم کوه محسوب می‌شود، در طول قرن‌ها همواره محل زیست جامعه شهری، روستایی بویژه عشایر منطقه بوده است.

انتهای پیام/ح

سبلان سومین کوه مرتفع ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.