پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تحقیقاتی را در خصوص تیراندازی روز شنبه در فروشگاهی در ایالت تگزاس آغاز کرد.

آغاز تحقیقات اف بی آی درباره تیراندازی مرگبار ال پاسوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال تیراندازی مرگبار روز شنبه در ایالت تگزاس، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تحقیقاتی را درباره تروریسم داخلی آغاز کرد.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد پلیس فدرال آمریکا در حال تهیه منابع تحقیقاتی از دفاتر ماهواره‌ای اطراف تگزاس است.

اوایل روز شنبه فردی مسلح به روی افراد حاضر در فروشگاهی در شهر ال پاسو ایالت تگزاس آتش گشود. بنابر اعلام فرماندار ایالتی شمار قربانیان این تیراندازی به ۲۰ نفر رسیده و ۲۶ نفر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند عامل تیراندازی مرگبار در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس جوان سفیدپوستی به نام "پاتریک کروسیوس" است. کروسیوس، ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به فاجعه تیراندازی در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس که منجر به کشته و زخمی شدن افراد زیادی شد، خواستار بازنگری در قانون حمل سلاح در این کشور شدند. به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، بر اساس گزارش‌های منتشره، ۸۱ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده که بر اثر آن‌ها دستکم ۲۴ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۳۲ هزار و ۸۵۰ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده که در نتیجه آن‌ها ۸۶۵۶ نفر کشته و ۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر زخمی شدند. ۳۸۶ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۷۸۸ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار