«بتو اورورک» در واکنش به تیراندازی شب گذشته در ایالت تگزاس اعلام کرد دونالد ترامپ و نژادپرستی او عامل این حادثه مرگبار هستند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا: ترامپ مسئول تیراندازی ال‌پاسو استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکا هیل، «بتو اورورک» نماینده دموکرات ایالت تگزاس و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، در واکنش به حادثه تیراندازی شب گذشته شهر ال‌پاسو گفت رئیس‌جمهور این کشور مسئول این حادثه مرگبار است.

اورورک در پاسخ به سوال خبرنگاران که دونالد ترامپ را چقدر مسئول این حادثه می‌داند با قاطعیت گفت: «رئیس‌جمهور علاوه بر آنکه در این حادثه مسئول است یک نژادپرست نیز هست».

اورورک که پیش از این شهردار ال‌پاسو بود در ادامه افزود: «در لحظه به لحظه سه سال گذشته (دوره ریاست‌جمهوری ترامپ) شاهد افزایش جنایت ناشی از تنفر بودیم. در دوره دولتی که رئیس‌جمهورش مکزیکی‌ها را تجاوزگران و مجرمان می‌نامد».

این نامزد دموکرات در ادامه با انتقاد از نژادپرستی ترامپ گفت: «او نژادپرست است و آتش نژادپرستی را در آمریکا برافروخته است. این موضوع تنها به حساسیت‌های ما توهین نمی‌کند، بلکه شخصیت این کشور را نیز تغییر می‌دهد که این به خشونت منجر می‌شود».

در تیراندازی شب گذشته که در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس آمریکا رخ داد دستکم ۱۸ نفر هدف قرار گرفتند. این در حالی است که برخی رسانه‌های دیگر تعداد کشته‌ها را بیش از ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند عامل تیراندازی جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» است. کروسیوس، ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. او گفت با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر کرایست‌چرچ واقع در نیوزیلند نیز موافق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار