عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اولین سند مشروطیت در خانه مشیر الدوله نوشته شده است، خواستار توجه به این ملک شد.

مسجد جامعی خواستار توجه به خانه مشیر الدوله شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن سالگرد تاریخ مشروطه گفت: برخی می‌گویند همه‌جای ایران به جز تهران، خانه مشروطه دارد، در حالی که این گونه نیست و همه جای ایران خانه مشروطه ندارد.

او با اشاره به مصوبه شورای سوم مبنی بر تملک خانه بهبهانی افزود: علی‌رغم تأکید این مصوبه و با وجود اینکه بهبهانی از روحانیون مشروطه خواه بود و سرانجام توسط مشروطه خواهان تندرو هم ترور شد، این خانه تاکنون تملک نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای چهارم هم موضوع تملک خانه مدرس مطرح شد و هنوز این طرح بلاتکلیف مانده است، گفت: در فضای موجود اگر بخواهیم جایی را به عنوان سند اول مشروطیت داشته باشیم، خانه مشیر الدوله به مساحت ۱۸۰۰ متر است و اکنون در اختیار نهاد‌ها قرار دارد و سند اول مشروطیت هم در این خانه نوشته شده است و پیشنهاد می‌دهم که نسبت به این قضیه کاری انجام شود.

مسجد جامعی با بیان اینکه در حال حاضر کار مرمت لایه بیرونی میدان حسن آباد در حال انجام است، تصریح کرد: در ابتدا نام این میدان ملک المتکلمین بوده که بعد‌ها تغییر پیدا کرده است.

او در پایان گریزی هم به وضعیت پل تاریخی کن در منطقه ۵ زد و گفت: این پل یک بنای تاریخی ثبت شده بود که در سیل اخیر آسیب دیده و تنها میراث ثبت شده روستای کن است و باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار