مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سایت الگویی ملی گیاهان دارویی در شهرستان "هرسین" خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی در راستای ایجاد سایت الگویی ملی گیاهان دارویی در استان گفت : مقدمات کار فراهم شده و به زودی این سایت الگویی به دلیل ظرفیت‌های شهرستان هرسین در حوزه گیاهان دارویی، در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت الگویی ملی گیاهان دارویی با هدف انجام کار‌های تحقیقاتی روی گیاهان دارویی راه اندازی خواهد شد، گفت : این سایت به عنوان الگویی مورد استفاده علاقمندان به تولید گیاهان دارویی در استان و سراسر کشور خواهد بود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: ایجاد این سایت الگویی خواهد توانست نقش مهمی در توسعه کشت گیاهان دارویی درشهرستان، استان و حتی کشور داشته باشد.

وی سپس اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بزرگ پیاز در شهرستان هرسین داشت و برگزاری این نمایشگاه را جهت معرفی پیاز هرسین که جزو پیاز‌های مرغوب و با بازارپسندی بالا است، اثرگذار دانست.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد نمایشگاه بزرگ پیاز در ورودی شهرستان هرسین- سه راهی هرسین- در فصل برداشت پیاز، افزود: این محل به واسطه تردد زیاد مردم انتخاب شده است.

شاه آبادی اضافه کرد: قرار است این نمایشگاه از اول شهریور برپا شده و به عرضه پیاز تولیدی توسط کشاورزان این شهرستان بپردازد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک سردخانه برای نگهداری پیاز در فصل برداشت محصول در سطح شهرستان، گفت: برای ایجاد این سردخانه نیاز به سرمایه گذار داریم.

شاه آبادی در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای توسعه کشت پیاز هرسین در این شهرستان خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

سایت الگویی راه اندازی خواهد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.