مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به ضرورت توجه به آبخیزداری و اهمیت آن درکنترل سیل تاکید کرد.

ضرورت اجرای طرح‌های آبخیز داری در استان همداناسفندیارخزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:آبخیزداری یعنی تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول، همچنین بهره برداری کامل از سرمایه گذاری‌های هنگفت مالی در منابع اقتصادی کشور و بهره گیری از مجموعه‌ای گسترده از دانش و تجربه است که با یافتن راه‌های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب‌های مخرب بدست می‌آید.

خزائی ادامه داد: بی گمان بهره برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و کشاورزی حوزه‌های آبخیز، تقویت پوشش گیاهی و کاهش زیان‌های سیل‌های ویرانگر و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول می‌تواند بهترین تعبیر از آبخیزداری باشد.

اوبا اشاره به اهمیت طرح‌های آبخیزداری در حفظ منابع پایه آب وخاک گفت: آبخیزداری مدیریت پایدارسرزمین است.

این مقام مسئول به تاثیر مثبت طرح‌های آبخیزداری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات ریاست محترم سازمان جنگل‌ها در راستای جلب مشارکت جوامع محلی در اجرای طرح‌های منابع طبیعی وآبخیزداری منابع طبیعی استان هم به این سمت حرکت کرده است، تا پروژه‌هایی را انتخاب کنیم که مردم مشتاقانه در اجرای آن طرح، با منابع طبیعی مشارکت و همکاری دارند.

او با بیان اینکه ترویج وفرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی، تسهیل گری، آموزش از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به آن پرداخت گفت: امسال با قدرت بیشتری در این حوزه فعالیت خواهیم داشت.

خزائی اظهارداشت: اهمیت و نقش بسیار مهم پروژه‌های آبخیزداری درجلوگیری از فرسایش و کنترل سیل انکار ناپذیر است که توجه به این حوزه این روز‌ها مورد تاکید سازمان جنگل‌ها واستاندارنیز می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از برگزاری کارگاه‌های های آموزشی در راستای پیشگیری از حریق در سطح جنگل‌ها ومراتع وتبیین اهمیت طرح‌های آبخیزداری با مشارکت فرمانداران و بخشداران در استان خبر داد و گفت: این کلاس‌ها با محوریت اهمیت حوزه طرح‌های آبخیزداری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ج

اجرای طرح‌های آبخیز داری در استان ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.