استاندار همدان گفت: ۲۶ درصد طرح های اقتصاد مقاومتی کشور مربوط به همدان است .

وجود ۴۰ پروژه کلیدی در استان همدان / ثبت جهانی هگمتانه در دست بررسیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان در خصوص وضعیت سیاسی و تحریم‌های دشمنان علیه کشور اظهار کرد: به لطف خدا هیمنه استکبار در جنگ اقتصادی علیه ایران شکسته شده و محاسبه اولیه دشمنان با هدف فشار حداکثری و فروپاشی نظام اقتصادی و سیاسی ایران نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه مردم به خوبی پاسخ کوبنده‌ای به فشار‌های دشمن داده‌اند افزود: با مقاومت مردم در مقابل زورگویی و شیطنت استکبار هیمنه آمریکا باز هم شکسته شد.

استاندار همدان ادامه داد: با فشار حداکثری دشمن روز به روز شاهد تحقق اهداف و تقویت قوای نظام و پیوند مردم با اصل نظام و آرمان‌های انقلاب هستیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه امروز دنیا به این واقعیت پی برده که برنامه های خصمانه آمریکا علیه ایران شکست خورده است گفت: در برابر این فشار‌ها کار‌های جهادی و سختی انجام شده است، اما باید در مقابله با تحریم و حمایت از مردم و تولیدکنندگان نهایت جدیت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تکمیل طرح های سال گذشته با سرعت انجام شود تأکید کرد: تسریع در واگذاری اجرای  ۱۰۰ طرح  به بخش خصوصی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر هزاران طرح با میلیارد‌ها تومان هزینه بر زمین باقی مانده که باید به بخش خصوصی واگذار شود گفت: ۲۶ درصد رقم ریالی کل طرح های اقتصاد مقاومتی کشور مربوط به استان همدان است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه با واگذاری ۱۰۰ طرح از نظر ریالی و اعتباری به بخش خصوصی رتبه نخست را در کشور داریم تصریح کرد: در راستای واگذاری اموال مازاد و فروش آن‌ها کمیته‌ای برای تبدیل و بهینه شدن آن تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نگران اعتبارات هزینه‌ای و پرداخت حقوق و مزایا نباشند چراکه دولت در پنج ماهه نخست امسال با وجود تنگنا‌ها پول خوبی به استان اختصاص داد.

شاهرخی با اشاره به اینکه امسال کاشت یک‌هزار هکتار جنگل با همکاری جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی در استان آغاز می‌شود افزود: قرار است به صورت متوسط در هر شهرستان ۱۰۰ هکتار درخت پاییزی کاشته شود.

وی در زمینه پرواز حجاج از فرودگاه بین المللی همدان به جده نیز گفت: امسال ۴ هزار و ۷۳۵ نفر از فرودگاه همدان با ۳۸ پرواز به جده پرواز کردند.

شاهرخی اضافه کرد: این پرواز‌ها نه تنها تاخیر نداشت بلکه ۱۱۰ دقیقه تعجیل هم داشته و ۵۰ هزار نفر ساعت این سفر با پرواز از همدان کوتاه شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر به دنبال پرواز‌های عتبات عالیات از فرودگاه همدان با کمتر از یک ساعت وقت به فرودگاه نجف و بغداد هستیم.

شاهرخی در خصوص خسارات پرداخت شده در سیل فروردین ماه امسال به استان گفت: همدان توانست به عنوان دومین استان کشور در اخذ خسارت عمل کند.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۸ میلیارد تومان خسارت تخصیص یافته به استان توسط مرکز پرداخت شده است گفت: در حوزه پرداخت خسارات به کشاورزان ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار داریم که ۸۲ میلیارد آن به صورت ریالی و بلاعوض پرداخت شده است.

استاندار همدان بیان کرد: در حوزه مسکن برای بیش از ۹ هزار واحد اعتبار برای تعمیرات و بازسازی گرفته شده و در حوزه بازسازی ۴۲۵ میلیارد تومان وام بلاعوض برای هر واحد شهری ۵۰ میلیون و برای هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان داده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی در شهر‌ها و ۱۵ میلیون نیز وام معیشتی به روستا‌ها تعلق گرفته است افزود: وام معیشتی بلاعوض در شهر و روستا هر کدام ۵ میلیون تومان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان رتبه نخست بازسازی مساکن خسارت‌دیده در سیل امسال را داشته ادامه داد: استان همدان نشان داده در حوزه‌های مختلف فعالیت و پویایی خاصی دارد و به مانند کارگاه سازندگی عمل کرده است.

وی با تاکید بر وجود ۴۰ پروژه کلیدی در استان همدان گفت: باید دستگاه‌ها از ظرفیت شهرستان‌های استان در به ثمر رساندن این پروژه‌ها استفاده کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که نخستین ثبت جهانی در کشور تپه هگمتانه باشد بیان کرد: باید با کاهش حریم محدوده این اثر باستانی تملک شود و سپس تپه نوشیجان و غار علیصدر نیز به ثبت جهانی برسد.

انتهای پیام/د.ا

۲۶ درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کشور مربوط به همدان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار