جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: شهر بدون متکدی فقط با پیگیری انتظامی حاصل نمی‌شود بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است.

شهر بی‌متکدی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاستسردار احمد طاهری جانشین فرماندهی انتظامی استان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: موقعیت ویژه استان سیستان و بلوچستان زمینه ساز برخی از آسیب‌های اجتماعی است که دامنگیر آن شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بیکاری و نبود زیرساخت‌های اشتغال، وجود مناطق حاشیه‌ای و غیررسمی در برخی شهرستان ها، حضور غیرقانونی اتباع کشور‌های هم مرز، اعتیاد و ... اشاره کرد.

وی افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی که زمینه ساز نابسامانی‌های اجتماعی و بزهکاری‌های متعدد می‌باشد تکدی‌گری است.

سردار طاهری اظهار داشت: برای حل این معضل باید در خصوص علل پیدایش، شرایط و عواملی که موجب ظهور چنین پدیده‌ای می‌شود، شبکه‌های پیچیده‌ای که متکدیان را به چنین کاری وامی دارند، سازمان‌هایی که مسئول مبارزه با این معضل اجتماعی هستند، امکاناتی که جهت بازپروری متکدیان وجود دارد و عوامل و شرایطی که با این پدیده رابطه نزدیک و تنگاتنگ دارند را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: پاسخگویی به پرسش‌هایی از این قبیل بدون داشتن اطلاعات آماری دقیق و کافی در این زمینه و تحلیل و برآورد‌های های جامع و مبتنی بر اصول جامعه شناسی ممکن نیست و احیانا نتیجه‌ای که به دست می‌آید نیز بسیار محدود و نامعتبر خواهد بود.

وی تبیین کرد: تکدی گری یک زائده اجتماعی است که در پیدایش آن عوامل مختلفی دخالت دارند و آن را باید آبستن آسیب‌های اجتماعی متعددی قلمداد کرد، زیرا اکثر بررسی‌های انجام شده، از رابطه بین گدایی و اعتیاد، بزهکاری، خودکشی، فساد و فحشا، لاابالی گری، سرقت و... حکایت می‌کنند.

سردار طاهری یادآور شد: فقدان اشتغال و کار، فقر مادی، پیری و از کار افتادگی، رخوت و سستی، اعتیاد، معلولیت و بیماری، مسائل خانوادگی از قبیل پاشیده شدن خانواده، مهاجرت از روستا به شهر، نابسامانی‌های اقتصادی از قبیل کمی درآمد در بعضی از مشاغل، بالابودن هزینه زندگی، ضعف فرهنگ حاکم بر خانواده‌های متکدیان، شکاف عمیق طبقاتی و ... از جمله عوامل بروز این پدیده به شمار می‌روند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: طبق قانون، تکدی‌گری جرم است و باید با آن برخورد صورت گیرد، اما نکته حائز اهمیت آنست که صرفاً با جمع آوری و زندانی کردن متکدیان مشکل حل نمی‌شود بلکه باید به صورت ریشه‌ای به حل این معضل پرداخت و تمامی دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

انتهای پیام/گ

شهر بی‌متکدی نیازمند مشارکت همه

برچسب ها: پلیس ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار