معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۲۴۸ تعاونی در استان با یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۰۹ نفر عضو و اشتغالزایی ۴۲ هزار و ۳۷۱ نفر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،و به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اله نظر شه بخش معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۱۱۹۴ تعاونی معادل ۵۳ درصد کل تعاونی‌های استان در بخش تولیدی فعالیت می‌کنند و مابقی در بخش‌های خدماتی و توزیعی فعال هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح چشمه تعاون باعث افزایش تعامل بین اتحادیه‌ها و تعاونی‌های استان با بانک توسعه تعاون می‌شود گفت: خدماتی که در این طرح توسط بانک توسعه تعاون ارائه می‌شود، بخش زیادی از مشکلات بخش تعاون استان را در حوزه تسهیلات و حمایت‌های مالی مرتفع می‌سازد.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان با بانک توسعه تعاون شد و افزود: شرکت‌های تعاونی که در این بانک فاقد حساب هستند و یا اطلاعات حساب آن‌ها تکمیل نیست، می‌بایست نسبت به افتتاح حساب و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

شه بخش گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای اجرای بهتر و مطلوب‌تر این طرح با همکاری بانک توسعه تعاون، جلسات مستمر را بصورت ماهانه با روسای ادارات متبوع، شعب بانک توسعه تعاون و تعاونی‌ها و اتحادیه‌های سراسر استان برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اشتغال زایی توسط تعاونی‌های سیستان و بلوچستان

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.