فرماندار چابهار گفت: راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ (ترک اعتیاد با هزینه دولتی) در این شهرستان ضروری است.

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ درچابهار  ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رحمدل بامری فرماندار چابهار در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر چابهارگفت: راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ (ترک اعتیاد با هزینه دولتی) در این شهرستان ضروری است و باید برای راه اندازی این مرکز ترک اعتیاد پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان انجام شود.

رحمدل بامری اظهار داشت: بالا بردن سطح اگاهی عمومی شهرونداندر رابطه با مضرات مواد مخدر ضروریست و بسیاری از مشکلات جوامع ‏امروزی ندانستن و عدم آگاهی در خصوص مشکلات و معضلات اعتیاد به مواد مخدر است.

او افزود: هیچ موفقیتی جز با همکاری و همراهی همه ‏مسئولان و شهروندان یک جامعه حاصل نخواهد شد و باید همه قشر‌ها برای داشتن جامعه‌ای پویا و با نشاط همکاری کنند..

فرماندار چابهار گفت: صاحبان کسب و کار، مدیران صنایع و کارگاه‌های بزرگ و کوچک مستقر در این شهرستان افراد بهبود یافته از مواد مخدر را بکارگیری کنند تا دوباره گرفتار این ماده خانمانسوز نشود.

او با بیان اینکه باید به مرحله‌ای برسیم که همه افراد جامعه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان موادمخدر را در پست‌ترین جایگاه ببینند، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجتماعی که درگیر موضوع هستند پای کار باشند و تریبون نمازجمعه و ظرفیت مؤثر روحانیون در این بخش می‌تواند اثرگذار باشد.

بامری با تاکید بر لزوم انسجام و وحدت اجتماعی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، ادامه داد: باید با هر آنچه که انسجام و وحدت اجتماعی را در معرض خطر قرار می‌دهد، برخورد شود.

او در خصوص بکارگیری افراد بهبود یافته از مواد مخدر بیان کرد: افرادیکه از معضل اعتیاد رها یافته اند باید بستری برایشان فراهم و این افراد را بکارگرفت تا شاهد توانمند سازی آنان در بستر جامعه و ترقی هرچه بیشتر افراد مذکور باشیم.

فرماندار چابهار ادامه داد: همه ما به عنوان شهروند باید احساس مسئولیت کرده و در رفتار‌های فرهنگی مان جدیت بیشتری به خرج دهیم و در این راه با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مقابله کننده همراهی و همکاری داشته باشیم.

او تصریح کرد: ادارات بهزیستی و مرکز بهداشت نسبت به شناسایی و ساماندهی مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

بامری بر ایجاد مکان مناسب برای آموزش و اشتغال به کار افراد بهبود یافته توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادراه صنعت معدن و تجارت با هماهنگی موسسه مردم نهاد نبی اکرم (ص) تاکید کرد و افزود: پرداخت ۳۰ درصد از یارانه دستمزد شرکت‌ها و پیمانکارانی که بهبود یافته‌ها را جذب و بکار گیری کنند از جمله مصوبات مهم این نشست است.

معاون سیاسی اجتماعی فماندار چابهار نیز اظهار داشت: ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در دنیا متعلق به ایران است و این نشان از عزم جدی ما در مبارزه با این بلای خانمان سوز است.

کورش محمدی با بیان اینکه حجم مبادلات قاچاق مواد مخدر بسیار زیاد است گفت: گردش مالی مواد مخدر در طول یک سال بین هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار در جهان است.

او افزود: با توجه به اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد افزود: بیشتر خسارات این ماده خانمان سوز متوجه کشور ما بوده به طوریکه سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به کشور وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چابهار اظهار داشت: افزایش تولیدات مواد مخدر در افغاستان سال به سال بیشتر شده به گونه‌ای که طبق آمار جهانی، میزان تولید مواد مخدر در این کشور در سال ۲۰۰۰ به مقدار ۲۰۰ تن بوده و در سال ۲۰۱۷ به ۹هزار تن افزایش داشته است

محمدی ادامه داد:۷۰ درصد از زندانیان به خاطر مواد مخدر در زندان به سر می‌برند که این امر منجر به آسیب‌های اجتماعی شده و ضربه‌های سنگینی به جامعه و خانواده وارد می‌کند.

انتهای پیام/ع

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در چابهار

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار