رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: امسال مرمت ۱۰ مسجد و ۱۰ بقعه متبرکه در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن پس از تخصیص اعتبارات آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام علی پرهیزکار رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان نیاز به مرمت دارد گفت: امسال طرح‌های با قدمت بالا از جمله امام زاده حمزه رضا (ع) شهر زیارت، مسجد جامع در اولویت کاری قرار دارد.

حجت الاسلام پرهیزکار با اشاره به اینکه برای مرمت بقاع متبرکه شیروان  امسال ، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک استانی مصوب شده است گفت: این اعتبارات برای مرمت مساجد و بقاع پاسخگو نیست به همین منظور پی گیری برای اختصاص اعتبار بیشتر از سایر منابع انجام شده است.

او با بیان اینکه همچنین برای مرمت مساجد یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی مصوب شده است افزود: پارسال  در مجموع  برای مرمت طرح‌های شهرستان شیروان ، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شد که از آن میزان یک میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دارای ۶۱ بقعه متبرکه، ۹۱۰ موقوفه، بیش از ۳ هزار رقبه، ۲۲۰ مسجد و ۱۸ حسینیه، مهدیه و فاطمیه است.

انتهای پیام/د

مرمت ۲۰ مسجد و بقاع متبرکه شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.