وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به تحریمش از سوی خزانه داری آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به تحریم خود از سوی خزانه داری آمریکا واکنش نشان داد.

وی با بیان اینکه افتخارم این است که به خاطر این مردم و دفاع از حق آن‌ها تحریم می‌شوم، گفت: حتما هر چه داریم از مردم کشورمان داریم. هر افتخاری آفرینی، مقاومتی، پیشرفتی و هر حضور فعال در همه صحنه‌ها از مردم بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما بودیم که در برابر این مردم کم آورده ایم و نتوانستیم آن طور که شایسته این مردم است، آنطور که این مردم به واقع مستحق آن هستند به آن‌ها خدمت کنیم و از آن‌ها در برابر این همه لطف سپاسگزاری کنیم که البته این ضعف ماست.

وی ادامه داد: نه اینکه تلاش نکردیم، تلاش کردیم، حتما شب‌ها نخوابیدیم، اما آنچه این مردم کردند در برابر آنچه ما می‌کنیم یک دریا در برابر یک قطره ناچیز است، این مردم بودند که کشور را نگه داشتن و فشار‌ها را تحمل کردند. این مردم بودند که پشت ما ایستادند که بتوانیم مذاکره کنیم.

ظریف تصریح کرد: البته گروهی هم ما را حمایت نکردند که آن هم یک واقعیت است، آن را هم باید بپذیریم، اگر بپذیریم که بتوانیم در برابر همه ناملایمات باهم باشیم باید بپذیریم گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند، این‌ها را باید با هم بپذیریم.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که این شعار نیست که باید اجازه دهیم برای آزاد بودن مخالف حتی خودمان را فدا کنیم که این واقعیت و نیاز کشور ما است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امروز رعایت حقوق این مردم و تلاش برای رساندن این مردم به آنچه شایسته آن هستند یک وظیفه اخلاقی نیست یک وظیفه قانونی نیست گرچه هر دوی این وظایف است، اما یک ضرورت امنیت ملی است. بدون این مردم ما چیزی نیستیم.

وی ادامه داد: ما در جایگاهی نیستیم که به این مردم فخر بفروشیم، در جایگاهی نیستیم که برای این مردم تکلیف تعیین کنیم این مردم هستند که برای ما تکلیف تعیین می‌کنند و برای همین افتخار است که به خاطر این مردم و دفاع از حق آن‌ها تحریم می‌شوم. گرچه هنوز هم در برابر این مردم احساس حقارت و دین می‌کنم.

ظریف اظهار کرد: مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند، وظیفه ما این است که پشت این مردم و مقاومت آن‌ها پنهان نشویم، اگر قرار است ما پشت مقاومت مردم پنهان شویم پس ما چه کاره ایم؟ پس برای چه به ما حقوق می‌دهند.

وی در پایان تاکید کرد: ما طلبکار مردم نیستیم، ما وامدار مردم هستیم. امروز همه ما اینجا جمع شدیم قسمتی از این وام خود را به گروهی از این مردم که به خاطر سیل به مخاطره افتادند، ادا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ّAa
۱۶:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
ای خوش تیپ ترین وزیر امور خارجه دنیا درود و سلام ملت را داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
بله ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
درود بر ايران و ايراني
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
ظریف وقتی اینجوری میگه افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
درود بر شما
آخرین اخبار