مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: ۱۰۰۰ تن خیار از جالیز‌های شهرستان خلخال برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهبود علیزاده مدیر جهاد کشاورزی خلخال، با اشاره به آغاز برداشت محصول خیار در شهرستان خلخال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰۰ تن خیار از جالیز‌های روستایی شهرستان خلخال برداشت شود.

وی در خصوص کیفیت خیار شهرستان خلخال نیز گفت: یکی از مؤثرترین عوامل در کیفیت خیار خلخال استفاده از آب چشمه شیرین در روستا‌ها و جالیز‌های خیار است که علاوه بر رنگ پوست خیار، کیفیت خوبی را به آن بخشیده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال تصریح کرد: فصل برداشت خیار از اوایل تیرماه آغاز شده و تا پایان مهرماه در خلخال ادامه دارد و روزانه ده‌ها تن خیار روانه بازار‌های مصرف استان‌های اردبیل، گیلان، تهران، البرز و مازندران می‌شود.

همچنین صبر‌الله گرامی کارشناس جهاد کشاورزی در روستای گوران‌سراب در خصوص سطح زیر کشت این محصول گفت: در شهرستان خلخال ۴۰ هزار هکتار زیر کشت این محصول است که امسال در سایه بارش‌های خوب و در نتیجه آب فراوان در روستاها، محصولات خوبی روانه بازار مصرف شده است.

همچنین کشاورزان با اظهار شکرگزاری برای وفور نعمت، نگران برداشت محصولات بودند و بیان کردند: محصولات در سر مزرعه و جالیز بیش از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان به فروش نمی‌رسد در حالی‌که در بازار قیمت چندبرابری پیدا می‌کند و این به معنای متضرر شدن کشاورزان منطقه است.

جالیزکاران خلخالی با اشاره به هزینه‌های زیاد نگه‌داری محصول پس از برداشت خواستار فراهم کردن مقدمات فروش محصولات در روز برداشت شدند.

انتهای پیام/س

آغاز برداشت محصول خیار در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.