رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان قیروکارزین از مهار کامل آتش سوزی در دامنه های کوه سورمه قسمت پانیمه و رگ باشی این شهرستان خبر داد.

یعقوب نظریان مادوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: آتش سوزی در دامنه های کوه سورمه قسمت پانیمه و رگ باشی که از روز پنج شنبه دهم مرداد ماه در اطراف روستای خبیس فیروزآباد ارتفاعات آغاز و به سمت کوههای قیروکارزین پیشروی کرده بود، بصورت کامل مهار شد.

وی با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین به این منطقه و اقدام فوری نیروهای اطفای حریق در این عملیات، افزود: با توجه به گستردگی این حریق، دمای بسیار بالا حاصل از آن، شرایط جوی منطقه و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان پس از پانزده ساعت تلاش بی وقفه از گسترش آن جلوگیری و آتش خاموش شد.

نظریان، در خصوص سطح و میزان خسارت تصریح کرد: بعد از انجام کارشناسی های لازم و برآورد های فنی میزان دقیق خسارت اطلاع رسانی خواهد شد.

وی، ضمن قدردانی از تمامی مردم که هنگام بحران همگام با منابع طبیعی در جهت حفظ و حمایت از طبیعت میکوشند، گفت: مردم درصورت مشاهده هر گونه حریق و تخریب و تصرف در عرصه های ملی با شماره تماس ۱۵۰۴یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.

این عملیات با مدیریت رئیس ستاد بحران شهرستان قیروکارزین و حضور میدانی مسئولین ذیربط، اعضای پایگاه بسیج، دهیاران دهستان هنگام، نیروهای هلال احمر، عشایر، مرتعداران و اهالی روستا های همجوار انجام و با موفقیت به پایان رسید.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

زبانه های آتش در کوه سورمه مهار شد

زبانه های آتش در کوه سورمه مهار شد

زبانه های آتش در کوه سورمه مهار شد

زبانه های آتش در کوه سورمه مهار شد

انتهای پیام/م

 آتش سوزی در دامنه های کوه سورمه

برچسب ها: حوادث ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار