حمیدرضا عبدوس گفت : تا اطلاع ثانوی هر نوع برافروختن آتش در عرصه‌های مرتعی و جنگلی رودبارک شهرستان مهدیشهرممنوع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: به دلیل بارندگی مناسب، عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان مهدیشهر ، امسال از پوشش گیاهی و علفی یکساله انبوه و متراکم غنی است و خشک شدن علف‌ها، گرمای هوا و کاهش رطوبت نسبی مناطق، احتمال آتش سوزی را افزایش می دهد.

وی افزود: به همین منظور و با هدف جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل رودبارک ، شورای مدیریت بحران مهدیشهر هر روش روشن کردن آتش در عرصه های مرتعی و جنگلی رودبارک را ممنوع کرده است.

عبدوس با بیان اینکه عرصه‌های مرتعی و جنگلی مهدیشهر در شرایط فوق بحرانی خطر آتش سوزی قرار دارد تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز هم به دلیل خشک شدن و ریزش برگ‌ها، احتمال آتش سوزی وجود دارد، شرایط فوق بحرانی در مهدیشهر تا آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تفریحی جنگل رودبارک ، از گردشگران خواست هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و فقط از پیکن یک و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.

عبدوس تصریح کرد: بطری‌های شکسته در فصل گرم مانند عدسی عمل می کند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.

انتهای پیام / ر

جزئیات ممنوعیت برافروختن آتش در جنگل رودبارک مهدیشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.