با مصوبه شورای مدیریت بحران مهدیشهر، تا اطلاع ثانوی، هر نوع برافروختن آتش در عرصه‌های مرتعی و جنگلی رودبارک ممنوع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: به دلیل بارندگی مناسب، عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان مهدیشهر، امسال از پوشش گیاهی و علفی یکساله انبوه و متراکم غنی است و خشک شدن علف‌ها، گرمای هوا و کاهش رطوبت نسبی مناطق، احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد.

حمیدرضا عبدوس افزود: به همین منظور و با هدف جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل رودبارک، شورای مدیریت بحران مهدیشهر هر روش روشن کردن آتش در عرصه‌های مرتعی و جنگلی رودبارک را ممنوع کرده است.

وی با بیان اینکه عرصه‌های مرتعی و جنگلی مهدیشهر در شرایط فوق بحرانی خطر آتش سوزی قرار دارد تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز هم به دلیل خشک شدن و ریزش برگ‌ها، احتمال آتش سوزی وجود دارد، شرایط فوق بحرانی در مهدیشهر تا آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تفریحی جنگل رودبارک، از گردشگران خواست هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و فقط از پیکن یک و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.

عبدوس خاطرنشان کرد: بطری‌های شکسته در فصل گرم مانند عدسی عمل می‌کند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.

بیشترین وسعت جنگل‌های پهن برگ استان سمنان در شهرستان مهدیشهر قرار دارد

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است که از این وسعت ۸۰ هزار هکتار در وضعیت بحرانی به لحاظ خطر آتش سوزی قرار دارد و برای کنترل آن تنها یک پایگاه مهار آتش در این شهرستان فعال است.

انتهای پیام / م

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار