مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری سارقان سیم برق یک ساعت پس از وقوع سرقت در دهاقان

سرهنگ "اسماعیل پریشانی"فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان اظهار داشت: طی وقوع یک فقره سرقت سیم برق هوایی از اداره برق شهرستان دهاقان و تماس مردمی با سامانه ۱۱۰، بلافاصله طرح مهار اجرایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران انتظامی شهرستان دهاقان پس از شناسایی سواری پیکان در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند و یکی از سارقان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: دیگر سارق نیز که متواری شده بود توسط ماموران گشت انتظامی شهرستان مبارکه دستگیر شد.

سرهنگ پریشانی اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم وامنیت عمومی جامعه و سارقان برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 
 

ممنوعیت استخدام مشمولان غایب در نهاد‌های دولتی و خصوصی

سرهنگ "مهردادپناه پوریان"معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان که برای رسیدگی و یا اعزام طی دوره ضرورت احضار می‌شوند، چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته شده و پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می‌شوند و برابر مقررات از ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

او افزود: طبق این ماده قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام و کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و موسسه‌های غیر دولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیرو‌های مسلح باید همکاری لازم را در این مورد بعمل آورند.

سرهنگ پناه پوریان در تشریح ماده ۶۲ و ۶۳ قانون وظیفه عمومی گفت: استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها و مؤسسه‌های وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت ممنوع است.

او افزود: همچنین استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری کنند توسط پلیس، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند که مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

وی گفت: همچنین ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارایه آموزش، به منزله به کارگیری محسوب می‌شود و مشمول این مجازات‌ها است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان با توصیه به مشمولان غایب گفت: با توجه به اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید فراوانی در راستای معرفی مشمولان غایب برای انجام خدمت دوره ضرورت دارد، به همه مشمولان غایب تاکید می‌شود در اسرع وقت با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به معرفی خود اقدام کنند.
 

پیامک جعلی واریز یارانه و بسته حمایتی دولت همچنان قربانی می‌گیرد

 

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ شهروندان عزیزمان با ترفند واریز یارانه یا ثبت نام بسته‌های حمایتی دولتی می‌باشند.

اوافزود: شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های سازمان‌ها دریافت کنند سپس برای ثبت نام و یا ایجاد تغییرات به سایت‌هایی که آدرس آن از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی می‌شود، مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که سازمان‌ها و ادارات دولتی برای ثبت نام، ویرایش اطلاعات و هرگونه فرایندی، هیچ گاه پولی دریافت نمی‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و تکمیل فرم‌های مربوطه باید هرچه سریع‌تر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.
 

برخورد دو خودرو در جاده داران - الیگودرز هفت سرنشین را راهی بیمارستان کرد

مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دراین حادثه که عصر امروز رخ داد خودروی پراید با پیکان در جاده داران – الیگودرز نرسیده به نهر خلج برخورد کرد و هفت سرنشین آن مصدوم شدند.

غفور راستین افزود: بانویی ۳۰ ساله و سه مرد ۵۵ ساله از مصدومان این حادثه با دو دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال احمر داران به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل شدند، اما دختری ۱۲، پسری هشت و مردی ۳۷ ساله از دیگر مصدومان برای انتقال به بیمارستان رضایت ندادند.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.