به دنبال دستور جدید ترامپ برای اعمال تعرفه بر ۳۰۰ میلیارد دیگر از کالا‌های وارداتی از چین، انجمن خرده‌فروشان آمریکایی این اقدام را افزایش دوباره مالیات بر کسب‌وکار‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی قلمداد کرد.

تعرفه‌های اعمال‌شده بر چین بر دوش مصرف‌کنندگان آمریکاییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با اعلام دستور روز پنج شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر ۳۰۰ میلیارد دیگر از کالا‌های وارداتی از چین تقریبا همه کالا‌های وارداتی از این کشور به آمریکا مشمول مالیات واردات خواهند شد.

ترامپ ادعا کرده این تعرفه‌ها موجب حصول میلیارد‌ها دلار درآمد برای خزانه داری این کشور می‌شود. اما دولت و شرکت‌های چینی این مالیات را به صورت مستقیم پرداخت نمی‌کنند. تعرفه‌های مالیاتی بر محصولات وارداتی هستند و هنگام ورود این کالا‌ها به آمریکا توسط شرکت‌های ثبت شده در آمریکا به گمرک این کشور پرداخت می‌شوند.

واردکنندگان نیز اغلب هزینه تعرفه‌ها را بر دوش مشتریان خود از تولیدکنندگان گرفته تا مصرف کنندگان در آمریکا می‌اندازند و قیمت‌های خود را بالا می‌برند. به این ترتیب مصرف‌کنندگان آمریکایی عمدتا بار این تعرفه‌ها را بر دوش می‌کشند.

به همین خاطر بلافاصله بعد از اعلام تصمیم روز پنج شنبه ترامپ، انجمن خرده فروشان آمریکایی این اقدام را افزایش جدید مالیاتی بر کسب و کار‌ها و مصرف کنندگان آمریکایی قلمداد کرد و هشدار داد این اقدام وضعیت استخدام در آمریکا را تهدید و هزینه‌های خانوار‌های آمریکایی را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار