رسانه‌های چینی از آمریکا خواستند سطح توقعات خود را در مذاکرات تجاری کاهش و از خود صداقت نشان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی چین روز چهارشنبه نوشت برای کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در حالی که دور جدید مذاکرات میان دو طرف در شانگهای آغاز شده است، مذاکره‌کنندگان آمریکایی باید صداقت نشان دهند و انتظارات خود را کاهش دهند.

رابرت لایتزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه برای از سرگیری مذاکرات تجاری چین و آمریکا که رؤسای جمهور دو کشور در دیدار خود در نشست گروه ۲۰ در ژاپن در اواخر ماه ژوئن در مورد آن توافق کرده بودند، وارد شانگهای شدند.

مذاکرات میان دو کشور از اوایل ماه مه و پس از آنکه واشنگتن پکن را به بازنگری در برخی تعهدات خود متهم کرد، متوقف شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه به چین در مورد امید داشتن به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ برای دستیابی به توافق تجاری هشدار داد. لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، هم هفته گذشته اعلام کرد نباید از مذاکرات شانگهای انتظار توافقی بزرگ داشت.

روزنامه گلوبال تایمز روز چهارشنبه با انتشار مطلبی «جنگ‌طلبان تجاری» در واشنگتن را به نادیده گرفتن منافع مشروع چین متهم کرد. روزنامه مردم چین هم، که به حزب کمونیست این کشور وابسته است، در مطلبی نوشت طرف آمریکایی باید انتظارات منطقی داشته باشد. آمریکا خواسته‌های غیرواقع‌گرایانه دارد که تمامیت ارضی چین را نقض می‌کند.

هیئت آمریکایی از زمان ورود به شانگهای از عصر سه‌شنبه، کاملا محتاطانه عمل کرده است. هیچ یک از نمایندگان آمریکا یا چین به طور علنی توضیحی در مورد این مذاکرات نداده‌اند. نشست کاری میان نمایندگان آمریکا و چین چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار